Senaste nytt

Hotell i Minneapolis eller St Paul?

Anton

Medlem
Åker till Minnesota på konferens fyra nätter i Maj och funderar lite på var jag skall bo. Kommer att hålla till på ett universitet nästa mitt emellan Minneapolis och St Paul. Vilken av städerna i "Twin cities" är trevligast? Vad gör man en ledig dag i området?

Kom även gärna med hotelltips. Har Hilton H Gold och liknande i Radisson Rewards via Amex platinum.
 
Jag har bott i Minneapolis i 4 år och det är HELT klart Minneapolis du ska bo i :)
Restaurangtips - Fogo de Chao - Brazilian Steakhouse.
Kan dock inte tips om hotell då jag inte bott på något.
 

SvartMjolk

Medlem
Minneapolis är en trevlig stad på våren och sommaren tycker jag. Har vänner där och har hunnit bli ett gäng besök. Tyvärr har jag dålig koll på hotellen eftersom jag alltid bor hos mina vänner. Men ett tips på aktivitet är att hyra cykel från Nice Ride (sånna stationer där du hyr i maskin och lämnar på nästa ställe helt själv). Du kan sen cykla längs med Mississippi eller sjöarna sydväst om centrum.

Vad gillar du för mat?
 
Sen har du även Mall of America som ligger i Minneapolis - USA's största shoppingcenter med ett helt nöjesfält med berg-och dalbanor i mitten av allt. Detta ställe är GIGANTISKT :)
 

Anton

Medlem
Tack för alla bra tips! Blir nog ett hotell i centrala Minneapolis. Ska absolut kolla upp restaurangerna också.
 
Toppen