Senaste nytt

ExpertFlyer for dummies

Gnopps

Medlem
jag brukar skriva STO i Sales city-rutan. Ändrar det ingenting? (Det ger i alla fall pris i svenska kronor, men jag vet ju inte varför, det kanske bara är en valutakonverting?)
Det hjälper lite. Enkelt sagt finns det tre sorters pristyper:
1. Kan ses av alla och säljas av alla
2. Kan ses av alla men bara säljas i ett visst land (vanligtvis avreselandet)
3. Kan endast ses och säljas i ett visst land (återigen vanligast avreselandet)

Det finns resebyråer som kan komma åt alla 3 men jag tvivlar på att ITA har den funktionaliteten. När du ändrar säljort till Skandinavien får du i ITA tillgång till priser 1 & 2 men inte 3 (+lokal valuta). Ändrar du inte säljort får du endast tillgång till priser i grupp 1. Platstillgänglighet söks fortfarande med de platser som visas amerikanska marknaden oavsett vilken säljort du skriver.

ITAs system kan vara mer avancerade än jag känner till men även om jag kan ha fel är det här en mycket kvalificerad gissning.

Det kan också tilläggas att de flesta priser på Skandinaviska marknaden tillhör grupp 1.
 
Jag börjar bli irriterat på ExpertFlyers responstid.
Är det bara jag som har det långsamt vid sökningar eller någon mer som upplever att det blivit för långsamt?
 

agehall

Medlem
Jag kan inte riktigt säga att jag har märkt någon försämring där. Iaf inte när jag sitter hemma på bra nät.
 

Dr. Miles

Expert
Rena syrap både från jobbet och Starbucks WiFi. Vad synd att KVS inte finns för andra platform än Win.

Jag peroslonligen inte gillar KVS Tool. Det går långsam och jag får så många felmeddelande nuförtiden. Speciellt när jag söker routing info på en biljett.
Jag hoppades att jag kunde söka Singapore Airlines award i premiumkabiner på 345, 77W, 388. Men den visar inte alla tillgängliga dagar/flighter, då är det samma som inte går att lita på. (Det diskuterades även på FlyerTalk.)

Så förmodligen kommer jag inte förlänga mitt KVS abonnemang och jag går tillbaka till ExpertFlyer.
 
Det var tydligen något med nätverket hos mig. Hemma med 25Mbit/sek fiber går det som det ska. Det kan också vara Firefox som var lite seg, på Opera och Chrome gick det bra hemma.
Jag är på väg att gå över från Win till iOS, försöker först att se till att för alla mina applikationer finns ett alternativ för Mac.
 

ushac

Medlem
Hej! Precis startat en trial av expert flyer och har nybörjarfråga...

Priserna visas exkl skatter/avgifter. Det är ju en början om man vill jämföra, men i slutändan måste man ändå har reda på vad det faktiskt landar på. Hur kan man göra det? Går det ens utan att behöva boka biljetten eller ta hjälp av någon resebyrå?
 

Magino

Medlem
Hej! Precis startat en trial av expert flyer och har nybörjarfråga...

Priserna visas exkl skatter/avgifter. Det är ju en början om man vill jämföra, men i slutändan måste man ändå har reda på vad det faktiskt landar på. Hur kan man göra det? Går det ens utan att behöva boka biljetten eller ta hjälp av någon resebyrå?

Vet inte om det finns ett enklare sätt men Matrix - ITA Software borde fungera
 

Harnos

Medlem
Kan inte se Seat Map Results för SAS långflygningar sedan ett tag, det gäller dom närmaste dagarna innan flighten, någon det fungerar för?
 
Toppen