Senaste nytt

Wings onboard courier

Brandten

Medlem
Man undrar ju om dom hade gått med på det här som är den enda flighten? / kombon till BKK ikväll.
55c23bb754e7dac6704ceaba4df7b60c.jpg
 
D

Deleted member 4140

Guest
Jepp, inte för jag har något emot att flyga men har alltid varit på resande fot när det kommit något.

Förra veckan landade jag på ARN när ARN-LYS kom men hade festat 2 dagar i Amsterdam så var inte fitt for fight att ”arbeta” direkt efter det.

Idag har jag ju ToR med frugan och finnair lär väl inte låta henne flyga själv och sedan hoppar jag på returen hem..
 
D

Deleted member 4140

Guest
Låg och Sov, tänkte en liten tupplur på dagen eftersom det aldrig händer något på wings fronten, givetvis så kom det ett Mail när man vilade.

Får hoppas det kommer något annat snart.
 

MrDollar

Medlem
@nih23 , be om en invite i Billhop inför värvningsbonus | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor tråden så får du garanterat svar väldigt fort, när gamarna där svara dig så frågar du bara hur dom kunde "vakna" så fort. Där har du lösningen!
Låg och Sov, tänkte en liten tupplur på dagen eftersom det aldrig händer något på wings fronten, givetvis så kom det ett Mail när man vilade.

Får hoppas det kommer något annat snart.
 
Som många säkert listat ut i tidigare inlägg är det jag som är kuriren @palmen pratar om. Började lite lätt för snart 4 år sen med detta men har växt in i företaget och jobbar rätt aktivt med detta och skickar folk nu för tiden mer ofta än jag själv åker. De som är fördelen med detta är att jag i princip kan välja och vraka på vilka uppdrag jag vill ta själv och vilka jag skickar andra på. Med det sagt är de inte så att jag tar alla glassjobb precis och inte så att jag enbart ger alla andra "slasken".

Har många bra historier i bagaget om när man flugit med allt ifrån en zip-påse med 10 plastplugg på totalt 300 gram till Incheckning av närmare ett halvt ton grejer fördelat på 20 kolli.

Som @Dr. Miles skriver är det inte enbart Economy som flygs men självklart vill man välja så billigt som möjligt för att vara konkurenskraftig i denna industrin. Det jag dock sett genom åren är att en full flex C kombinerat med hög status hos Star alliance eller annan allians oftast har en bättre effekt speciellt när man kommer med enorma mängder grejer "oanmält" (WAW-ARN en lördag morgon 05:30 med 400kg grejer på 15 kolli, flög CRJ900) om man jämför en economy light.

Sen är det en del grejer som absolut måste flygas med handbagage (Litium-ion batterier tex) och då kan premium economy vara ett val då man får mer handbagage.

Hur som jag har gjort både många roliga, häftiga men också riktigt risiga kurirer där man fått slänga sig i en hyrbil 23:00 på kvällen från Berlin Tegel och köra till Prag flygplats där man anländer 04:00 på morgonen, detta på grund av att budbilen var sen och vi var tvingade att möta upp för att snabbt få upp godset till kund. Vänta 2 timmar på gods i Prag, flyga via Bryssel till kund och inte vara hemma på Arlanda förrens 15-16 tiden på dagen (närmare 36 timmar utan sömn).

Eller när man checkade in en EU-pall i Frankfurt och skulle flyga till USA på en business biljett med Lufthansa och flighten var överbokad så jag använde poäng upp till First class. Första gången jag sett en "HON-tagg" på en EU-pall, och den kom ut på Oversized luggage 10 min efter att planet hade parkerat i gate, själv var man genom immigrations på 4 min.

Låt oss säga så här, de finns bra och dåliga dagar som kurir. Men en sak är säker, jag ångrar än så länge inte att jag tog alla de jobben jag gjort de senaste 4 åren.
 
Toppen