Senaste nytt

18 timmar i Bangkok, förvaring av bagage?

oxxax

Medlem
När TG valde att plocka bort den ena dagliga Sydney-flighten, och därmed flytta oss till den senare, så blev vårt stopp i Bangkok helt plötsligt ca 11,5h långt. Jag tänkte därför höra med er om det har skett några uppdateringar gällande utbud, regler eller tips gällande ett besök i Bangkok istället för att hänga på flygplatsen? Vi är fyra vuxna som reser.
 

Taggen

Medlem
När TG valde att plocka bort den ena dagliga Sydney-flighten, och därmed flytta oss till den senare, så blev vårt stopp i Bangkok helt plötsligt ca 11,5h långt. Jag tänkte därför höra med er om det har skett några uppdateringar gällande utbud, regler eller tips gällande ett besök i Bangkok istället för att hänga på flygplatsen? Vi är fyra vuxna som reser.
+1 på den. Vi har 17 h i Bangkok. Då vi kommer med kärran från Frankfurt och landar 06:25 så kommer vi vara rätt möra så ingen av oss är speciellt sugna på sightseeing så jag bokade ett dagpaket på Novotel Bangkok Airport så vi kan slå ihjäl 9 timmar på att sova och vila. Sedan funderar jag skarpt på att ta oss till Le Meridien inte långt ifrån flygplatsen och äta middag och hänga där innan vi tar oss tillbaka till flygplatsen.
 

MrDollar

Medlem
Kommer att ha ca 8h på BKK när jag ankommer från Sydney med Thai. Är det värt att/hinner jag dra in till stan och käka något lokalt?

Anländer 16:20 och flyger "hem" 00:05. Så det är väl mitt i rush hour misstänker jag.
Både anländer och lämnar i F så antar att jag har tillgång till lounge.
 

Per N

Medlem
Kommer att ha ca 8h på BKK när jag ankommer från Sydney med Thai. Är det värt att/hinner jag dra in till stan och käka något lokalt?

Anländer 16:20 och flyger "hem" 00:05. Så det är väl mitt i rush hour misstänker jag.
Både anländer och lämnar i F så antar att jag har tillgång till lounge.
Visst hinner du, ta Skytrain för att inte riskera något. Hur seriös vill du vara med middagen? Jag skulle ta Skytrain till Makkasan, byta till tunnelbanan och åka till Huay Kwang. Där finns några bra seafood restauranger, rättare sagt min favoritrestaurang ligger där. Ett annat alternativ är att ta samma tunnelbana men hoppa av vid Thailand Cultural Centre och gå till "Talat Rot Fai" (tågmarknaden). En gytter av små restauranger, shopping och barer.
 

MrDollar

Medlem
Tack för info!
Nja, inte så jätte seriös. Låter som "Talat Rot Fai" skulle passa där man kan äta något litet från flera restauranger och sedan åka tillbaka till flygplatsen i lagom tid.

Hur lång tid skulle det ta för mig till Talat Rot Fai från BKK?
Visst hinner du, ta Skytrain för att inte riskera något. Hur seriös vill du vara med middagen? Jag skulle ta Skytrain till Makkasan, byta till tunnelbanan och åka till Huay Kwang. Där finns några bra seafood restauranger, rättare sagt min favoritrestaurang ligger där. Ett annat alternativ är att ta samma tunnelbana men hoppa av vid Thailand Cultural Centre och gå till "Talat Rot Fai" (tågmarknaden). En gytter av små restauranger, shopping och barer.
 

Per N

Medlem
Jag har inte koll på hur tätt Skytrain går till/från flygplatsen men tunnelbanan går ofta och det är bara två stationer. Gissningsvis klarar du dig på en timme.
 

micke99

Medlem
Skall du till Talat Rot Fai från flygplatsen tror jag taxi är enklare, annars måste du åka Airport link till Phayathai sen byta till Sukhumvit linjen och åka typ 10 stopp till Onnut station, sen är det endå en taxi resa därifrån... Skulle gissa det tar minst en tim med airport link + skytrain.

Airport link går 3-4 ggr / tim dagtid mellan Airport-Phayathai
 

mackan33

Medlem
Skall du till Talat Rot Fai från flygplatsen tror jag taxi är enklare, annars måste du åka Airport link till Phayathai sen byta till Sukhumvit linjen och åka typ 10 stopp till Onnut station, sen är det endå en taxi resa därifrån... Skulle gissa det tar minst en tim med airport link + skytrain.

Airport link går 3-4 ggr / tim dagtid mellan Airport-Phayathai

Det finns 2st olika Talat Rot Fai, det ena ligger vid Esplanade. Jag skulle ta en mc-taxi från Makkasan. Tar 5-10 minuter.
Det du menar ligger långt bort, från Makkasan.
 
Toppen