Senaste nytt

Tips på bröllopsresa, exotiskt och varmt resmål

SvartMjolk

Medlem
En nära vän till mig ska gifta sig. De har problem att hitta en resa till bra pris till något exotiskt och varmt resmål.

Är det någon som har ett bra tips? Är det något bolag som snart borde ha en bra REA?

De kommer antagligen resa iväg någon gång under februari/mars. Utgår från GOT eller CPH.
 
Last edited:

Matsson

Medlem
Beror på vilken budget som finns. Seychellerna, Praslin eller La Digue är ju väldigt romantiska.Flyg Eco med Etihad-Air Berlin via Abu Dhabi för 8600 från GOT i februari. Biz biljett billigast från ARN med Qatar eller Ethiopian om deras 2for1- kampanj gäller.
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
Mer info vore bra :)

Hur långt flyga max?
Vad innebär exotiskt? Populär ö i Karibien (Barbados, St Lucia, Bermuda), indiska oceanen (Seychellerna, Mauritius, Maldiverna etc.) eller vill dom ha riktigt exotiskt som Bora Bora, mindre öar i väst-Indien?

Kolla om Trisara i Thailand är inom budget. Gott om billiga flyg dit, sen är Trisara himmelriket.
 

Ozz

Medlem
Jag skulle tveklöst säga Maldiverna, vi var på en liten ö i slutet av februari i år som heter Veligandu och det var magiskt bra. Vi hyrde en Watervilla med egen jacuzzi och det var ett mycket bra val. Det är en ö med mycket par, barnfritt och makalöst bra mat.

Vi valde all inclusive plus efter att ha läst alla bra omdömen på Trip Advisor och förutom maten så ingick påfyllnad av minibaren. Det finns också en del riktigt trevliga utflykter att hänga på som ingick i all inclusive. Normalt sett är jag superallergisk mot just all inclusive men i detta fallet rekommenderas det varmt.
 

miles

Medlem
Om de har en lite snävare budget så tycker jag Thailand passar bra precis som Concorde skriver, kanske inte är så "exotiskt" längre för svenskar men finns ju många fantastiska resorts som är prisvärda i jämförelse. De brukar inte heller vara snåla med servicen för honeymooners :)

Drar mig till minnes en gång när jag och en dykkompis (tjej) blev uppgraderade till bröllopssviten på ett av Phukets hotell av kanske bättre medelklass (ingen lyx, vi skulle bara sova en natt före en längre resa med dykbåt) när de hade slarvat bort vår bokning på två rum. Efter fem minuter kom fyra, fem tjejer upp med blomuppsättningar, tårta, champagne, choklad, frukt, badskum m m. Vi försökte säga att det blivit ett missförstånd, att vi inte var nygifta, vi var inte ens ett par, men men :)
 

segra

Medlem
Inte Mauritius. Då kan man lika gärna välja Mallorca. Var där i Mars i år. Ett kanon tips är Bintan Island. Åk till Singapore & ta en katamaran 45 min ut till Bintan sen öppnar sig ett paradis.( enl mig )
 

Concorde

Founding Member
segra, vilken resort var ni på?
Varierar en del på ön. Vissa av ställena håller mycket hög standard samt man hittar inga stränder på Mallis som på Mauritius. Men som du säger, med takt att fler charterbolag flyger dit så...
 

SvartMjolk

Medlem
Mer info vore bra :)

Hur långt flyga max?
Vad innebär exotiskt? Populär ö i Karibien (Barbados, St Lucia, Bermuda), indiska oceanen (Seychellerna, Mauritius, Maldiverna etc.) eller vill dom ha riktigt exotiskt som Bora Bora, mindre öar i väst-Indien?

Kolla om Trisara i Thailand är inom budget. Gott om billiga flyg dit, sen är Trisara himmelriket.

De har inte nämnt något om max flygtid, så där vet jag faktiskt inte, men de är inte kräsna med det så det finns nog ingen gräns.

Gällande exotiskt så har du nog prickat in alla de områden de nämnt på förhand. Så tänk i de banorna. Ska kolla upp tipset om Thailand, inte hört om Trisara tidigare.
 
Toppen