Senaste nytt

Nya Polarisloungen på Newark

Sweden

Medlem
Ditt EBD spelar ingen roll för access till Polaris loungerna, strikt Business/First som krävs. Lite konstigt dock att de hänvisar till annan lounge.
Fick känslan att de ville att jag hellre skulle försöka med annan lounge. Hade jag inte vetat att jag skulle ha access, hade jag nog gått vidare. Tur att jag läst på på BC :D. Lördag em och ganska många i loungen, kanske en förklaring.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Senator

Moderator
Fick känslan att de ville att jag hellre skulle försöka med annan lounge. Hade jag inte vetat att jag skulle ha access, hade jag nog gått vidare. Tur att jag läst på på BC :D. Lördag em och ganska många i loungen, kanske en förklaring.

Jag tror förvirring. Om du visade upp ditt EBD vid dörren och skranken så gissar jag dom ser detta först, sen boardingkortet. Tror inte alls det var något försök att få dig att gå någon annan stans: jag tror helt enkelt United trodde du försökte (först) komma in som Star Gold.

Till oss hävde hon först att hon behövde ersätta de utfärdade SAS boardingkorten med United innan hon skannade streckkoden som funkade perfekt
 

Sweden

Medlem
Jag tror förvirring. Om du visade upp ditt EBD vid dörren och skranken så gissar jag dom ser detta först, sen boardingkortet. Tror inte alls det var något försök att få dig att gå någon annan stans: jag tror helt enkelt United trodde du försökte (först) komma in som Star Gold.

Till oss hävde hon först att hon behövde ersätta de utfärdade SAS boardingkorten med United innan hon skannade streckkoden som funkade perfekt
Ja, kan vara så :), kändes inte helt övertygande. Har just nu SAS Diamond kort utfärdat av Diners. Loungekvinnan hävdade att kortet inte gäller i Loungen, kan acceptera det. Är mer van att resa i Asien, och där skulle de aldrig ifrågasätta på det sättet de gjorde här. Men men, ingen skada skedd, njuter av Uniteds fina lounge en skön lördag em...
 
Last edited:

mha321

Medlem
Ja, kan vara så :), kändes inte helt övertygade. Har just nu SAS Diamond kort utfärdat av Diners. Loungekvinnan hävdade att kortet inte gäller i Loungen, kan acceptera det. Är mer van att resa i Asien, och där skulle de aldrig ifrågasätta på det sättet de gjorde här. Men men, ingen skada skedd, njuter av Uniteds fina lounge...

I USA är det ofta extra krångligt med Co brand kort eftersom kort bolagen ofta har samarbete med flygbolagens lounger. Så hon kanske inte ens såg ett star gold kort vid snabb koll utan ett diners, och där kanske fanns ett avslutat samarbete...

Och I just Polaris lounge gäller inga kort alls, inte ens uniteds egna gold.
 

pqvst

Medlem
Typ hur lång tid ska man räkna med att ta sig från Polaris lounge, till bussen, vänta på bussen, ta sig till Terminal B och gå till gaten (SAS flyg)?
 

Senator

Moderator
Typ hur lång tid ska man räkna med att ta sig från Polaris lounge, till bussen, vänta på bussen, ta sig till Terminal B och gå till gaten (SAS flyg)?

Har du läst några av ovan inlägg? Typ 5-7 inlägg upp? Med barnvagn: ca 10min från lounge till SAS gate. Jag skulle ge det 20-25min för att vara säker
 

Big Birger

Medlem
Hade stora nöjet att passera Polarisloungen i tisdags. Fungerade perfekt att först checka in i terminal C, och sedan ta tåget till terminal B.

När vi tog bussen tillbaka till B utspelade sig följande dialog:
Jag: Varför kan man inte gå på bussen vid Terminal B och åka till Terminal C
Bitter service-person: För att bussen bara släpper av människor
Jag: Hur ska man kunna gå på bussen om den bara släpper av människor?

Bittra service-personen tyckte inte det var roligt. :)

Foto 2019-02-05 22 28 42.jpg
Tjusig entré måste jag säga.

Foto 2019-02-05 22 28 31.jpg

Foto 2019-02-05 22 28 45.jpg

Foto 2019-02-05 21 28 17.jpg
Snygg bar, där man kan se flygplanen under disken (framgår inte av bilden pga exponeringen)

Foto 2019-02-05 21 30 35.jpg
Riktigt kallt bubbel, och stora glas som de fyllde på hela tiden. Supertrevlig service.

Foto 2019-02-05 21 27 12.jpg
Stort!

Foto 2019-02-05 21 27 34.jpg
Varma buffén (provade inte)

Foto 2019-02-05 21 26 05.jpg
Foto 2019-02-05 21 26 08.jpg Foto 2019-02-05 21 26 19.jpg
Foto 2019-02-05 21 26 31.jpg Foto 2019-02-05 21 26 34.jpg Foto 2019-02-05 21 26 59.jpg
Foto 2019-02-05 22 05 38.jpg
Istället för kalla buffén blev det den berömda Polarisburgaren.

Överlag väldigt behaglig stämning och lugnt. Fantastik service. Ska planera in längre tid nästa gång.
 

squeezen

Medlem
Hade stora nöjet att passera Polarisloungen i tisdags. Fungerade perfekt att först checka in i terminal C, och sedan ta tåget till terminal B.

När vi tog bussen tillbaka till B utspelade sig följande dialog:
Jag: Varför kan man inte gå på bussen vid Terminal B och åka till Terminal C
Bitter service-person: För att bussen bara släpper av människor
Jag: Hur ska man kunna gå på bussen om den bara släpper av människor?

Bittra service-personen tyckte inte det var roligt. :)

Visa bifogad bild 86321
Tjusig entré måste jag säga.

Visa bifogad bild 86320

Visa bifogad bild 86322

Visa bifogad bild 86324
Snygg bar, där man kan se flygplanen under disken (framgår inte av bilden pga exponeringen)

Visa bifogad bild 86325
Riktigt kallt bubbel, och stora glas som de fyllde på hela tiden. Supertrevlig service.

Visa bifogad bild 86326
Stort!

Visa bifogad bild 86327
Varma buffén (provade inte)

Visa bifogad bild 86328
Visa bifogad bild 86329 Visa bifogad bild 86330
Visa bifogad bild 86331 Visa bifogad bild 86332 Visa bifogad bild 86333
Visa bifogad bild 86334
Istället för kalla buffén blev det den berömda Polarisburgaren.

Överlag väldigt behaglig stämning och lugnt. Fantastik service. Ska planera in längre tid nästa gång.
Vilken tidsåtgång räknar du att ta sig tillbaka till C?
 
Toppen