Senaste nytt

BookWithMatrix - funkar den?

Kricka

Medlem
Har sett att ITAMatrix gör reklam för BookWithMatrix men jag är lite
nyfiken på om någon här på forat testat tjänsten och, om så är fallet,
hur väl den fungerar?
 

Thornado

Medlem
"Sisådär" är väl svaret. Det tjänsten gör är ju att man kopierar all text från en Matrix-sökning och klistrar in den där och då får man upp ett antal bokningslänkar till diverse bokningssidor där man kan boka denna. Finns även en Chrome-plugin som gör att man får samma länkar direkt på ITAMatrix. Det är dock ofta så att när man väl följer dessa länkar så hittar man inte samma biljetter som på matrix. Den är ju dock gratis att använda, så det är bara att testa.
 

fcx

Medlem
Jag har testat några gånger på mer komplexa bokningar, och aldrig fått den att hitta samma pris som matrix.
 

palmen

Moderator
Fungerar ibland, och ibland inte är min erfarenhet.
Har testat en hel del med bokningar med mågna segment till USA och där har den kunnat hitta "rätt" pris ibland hos American Airlines.
 
Finns även en Chrome-plugin som gör att man får samma länkar direkt på ITAMatrix.
ITA Matrix PowerTools heter den och man får betydligt fler länkar än hos BookWithMatrix och därför är sannolikheten större att man faktiskt lyckas boka biljetten någonstans:

ITAMatrix.png


Om man installerade ITA Matrix PowerTools innan oktober 2018 så får man troligtvis ett felmeddelande när man förväntar sig att länkarna ska dyka upp och det hjälper inte att använda "Check for updates"-funktionen för att laga buggen, man måste fixa den manuellt (ladda ner ita-matrix-powertools.user.js och kopiera-och-klistra-in sedan texten från filen så här: FlyerTalk Forums - View Single Post - ITA-Matrix-PowerTools - Userscript for Orbitz/DL/UA/AA/BA/CZ/IB/LA/LH/LX/TK ).
 

Canadien

Medlem
Har provat många gånger för att tvinga fram Lufthansa E-klass Premium men aldrig fått sökresultat som faktiskt ger rätt bokningsklass. Blir alltid den billiga N-klass som inte ger 150% miles eller den dyra G-klass som ofta kostar som Business.
 

palmen

Moderator
Testa precis med powertool, och kunde prissätta via CheapOair en komplicerad resa som på alla andra ställen visade "fel" pris, dvs ca 600$ högre än vad matrix visade.
@Kricka vet dock inte hur CheapOair är som resebyrå i detta fallet.
 
Toppen