Senaste nytt

Saftigt resekonto, Apple spenderar 150M$ samt köper 50 businessplatser till Shanghai om dagen

Senator

Moderator
Jag jobbade 12 år på ett av de större amerikanska Silicon Valley baserade IT-bolag. Rekordet var 130 anställda på samma United B757-200 avgång mellan SFO-DEN

Bolaget hade också ”eget flygbolag” med turboprops som flög dagligen mellan San José och ett antal destinationer med kontor med (uppskattningsvis) 5.000-7.000 anställda både innanför och utanför Kalifornien. Fast pris per sträcka som debiterades kostnadstället du tillhörde. Tror det var plats till 20 pax.

Skulle vara intressant och se hur många Goldman Sachs, JP Morgon Chase, eller Barclays anställda som flyger NYC-LON varje dag?
 
Apple lägger 150 miljoner dollar om året på resor med United, och bokar 50 business-stolar om dagen på SFO-PVG.

Apple Buys 50 Business Class Seats From San Francisco to Shanghai Every Day - MacRumors
Antagligen är det tur och retur. Vilket ger ca 12/13 stolar per Unitedflight om det är nonstop. Ändå ganska mycket.
Bilden verkar vara från något internt event men märkligt att de gör roll-ups då ppt är betydligt vanligare när det gäller denna typ av överblick.
 

Wyll

Medlem
Bolaget hade också ”eget flygbolag” med turboprops som flög dagligen mellan San José och ett antal destinationer med kontor med (uppskattningsvis) 5.000-7.000 anställda både innanför och utanför Kalifornien. Fast pris per sträcka som debiterades kostnadstället du tillhörde. Tror det var plats till 20 pax.

Finns bolag i Sverige som gjort detta..
Thank you for flying AstraZeneca Airways - Telegraph
 

011430121

Medlem
Under 00 talet reste jag mycket från Sundsvall på morgonen, SAS hade 3 avgångar mellan klockan 06:00 och 07:00 och det var MD80 eller 737 på dessa avgångar, det var ”nästan” fulla med Telia personal.
Jag bodde på Strandhotell i Sundsvall vid mina besök, där det samtidigt bodde 6 stycken SAS besättningar samt minst en Skyways besättning, de flög till Göteborg på morgonen.
Sedan flyttade SAS ut till Scandic minns inte om Skyways bodde kvar på Strand innan Skyways gick i KK 2012.
 
Toppen