Senaste nytt

Större faktura - EuroBonus poäng?

erixon

Medlem
Hej,

Jag kommer inom en snar framtid ha lite fakturor på drygt 350k att betala och funderade på om det är läge att betala dom med kreditkort.
Typ att jag skaffar Amex Premium och sen via Billhop/Betalo betalar fakturorna för att få poäng (och en 2-1 sas voucher?)
Kommer det vara värt avgiften som Billhop/Betalo tar?

Tips/tankar/idéer ?

tack
 

aldrighemma

Medlem
Kommer det vara värt avgiften som Billhop/Betalo tar?
Det ger ju 52500 poäng och en 2-4-1 för 7000-8750 SEK (beroende på ev. förhandling av avgift) räcker ju till en T o R business biljett med SAS till USA eller Asien till exempel.
Lätt värt det enligt mig!

Edit:
Kan du dessutom värva lite släkt och vänner så minskar ju kostnaden med 200-250SEK per värvning!
 

palmen

Moderator
Hej,

Jag kommer inom en snar framtid ha lite fakturor på drygt 350k att betala och funderade på om det är läge att betala dom med kreditkort.
Typ att jag skaffar Amex Premium och sen via Billhop/Betalo betalar fakturorna för att få poäng (och en 2-1 sas voucher?)
Kommer det vara värt avgiften som Billhop/Betalo tar?

Tips/tankar/idéer ?

tack
Absolut värt att överväga, men det förutsätter också att du har poäng som täcker det du vill göra.
Som redan nämnts så kommer du få poäng som kommer att motsvara en business med SAS åtminstone.

Kan även vara värt att tänka på att du troligtvis kommer att ha ett kreditutrymme på kortet så inte säkert att du kan betala så stora fakturor heller.
 

Jönsson

Medlem
Blir det inte bättre värde att teckna Amex Elite istället för Premium, då inköpen kommer att trigga två kuponger?
 
Blir det inte bättre värde att teckna Amex Elite istället för Premium, då inköpen kommer att trigga två kuponger?

Jag gjorde såhär förra året , var i liknande situation, och har nu sagt upp mitt elite och kör endast premium. Har inte bokat något för mina vouchers än men så fort jg gjort de så kommer alla avgifter för elite och fakturabetalningar med billhop vara värt det :)
 

palmen

Moderator
Blir det inte bättre värde att teckna Amex Elite istället för Premium, då inköpen kommer att trigga två kuponger?
Förutsätter ju att man har poäng som räcker till två vouchers också. Annars är det rätt stor skillnad i pris på korten och jag skulle inte skaffa Elite om det bara var för den högre poängintjäningen om man nu inte har poäng som räcker till 2 vouchers.
 

Valley

Medlem
Och när man lägger på avgiften för betalningen. Hur står det sig då? Eller den extra prutmöjligheten om man slantar casch istället för med kortet.
Är det då verkligen ekonomiskt försvarbart med ex. vis Billhop ?
 

palmen

Moderator
Och när man lägger på avgiften för betalningen. Hur står det sig då? Eller den extra prutmöjligheten om man slantar casch istället för med kortet.
Är det då verkligen ekonomiskt försvarbart med ex. vis Billhop ?
Jag skulle säga att det är försvarbart om man kan nyttja vouchern för longhaul i minst business. Annars ej försvarbart.
 

Canadien

Medlem
Och när man lägger på avgiften för betalningen. Hur står det sig då? Eller den extra prutmöjligheten om man slantar casch istället för med kortet.
Är det då verkligen ekonomiskt försvarbart med ex. vis Billhop ?
I inlägg #2 ovan så har ju avgiften för betalningen skrivits ut - 7000-8750 SEK.
Om man tycker det är värt 9.000 plus lite skatter för en t o r i Business med SAS (om man nu lyckas hitta en plats) så är det ju ca halva priset mot vad en sådan biljett kostar cash.
 
Toppen