Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Även jag är ny på forumet - sorry om denna fråga är självklar eller besvarats tidigare, kunde hitta något vid en sökning.

Jag har en fråga om användande av 2-4-1 vouchern. Är det möjligt att boka två biljetter men med olika returdatum? Dags att använda vouchern till en resa till NYC men jag tänkte att jag skulle stanna kvar ett par dagar längre än tjejen som behöver vara tillbaka. Mao så skulle vi åka ut på samma flight men tillbaka på olika.

Vet att detta inte går när man bokar på SAS hemsidan, men kan tallin fixa det om man ringer?
Nu har du redan fått svaret, men jag vill tipsa om följande tråd och första inlägget, där fanns även svaret.
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Förhoppningsvis är denna trådar tydlig vad det gäller vad man får och inte får göra.
 

mattssok

Medlem
Har försökt att läsa på här i tråden men har inte blivit så mycket klokare men utgår :))) från att någon kan hjälpa mig. Det är så att jag letar efter två awardbiljetter i first med Asiana från Fra -> ICN. När jag söker hos Asiana så verkar de de facto köra med first under april som är månaden jag söker. Dock hittar jag inget hur jag än gör när jag söker runt hos United.

Av det drar jag slutsatsen att den 1) inte har släppts några awardbiljetter ännu eller 2) alla är redan bokade. (Med option på 3) jag gör fel men hur troligt är egentligen det? :p)

Finns det någon i denna tråd som kan bringa klarhet i detta?
 

Canadien

Medlem
Har försökt att läsa på här i tråden men har inte blivit så mycket klokare men utgår :))) från att någon kan hjälpa mig. Det är så att jag letar efter två awardbiljetter i first med Asiana från Fra -> ICN. När jag söker hos Asiana så verkar de de facto köra med first under april som är månaden jag söker. Dock hittar jag inget hur jag än gör när jag söker runt hos United.

Av det drar jag slutsatsen att den 1) inte har släppts några awardbiljetter ännu eller 2) alla är redan bokade. (Med option på 3) jag gör fel men hur troligt är egentligen det? :p)

Finns det någon i denna tråd som kan bringa klarhet i detta?

De lär vara slut, är väl påsk då dessutom. Vill minnas att jag såg 4 platser i First kring påsklovet i höstas så tror inte det är blackout el dyl.
 
Har försökt att läsa på här i tråden men har inte blivit så mycket klokare men utgår :))) från att någon kan hjälpa mig. Det är så att jag letar efter två awardbiljetter i first med Asiana från Fra -> ICN. När jag söker hos Asiana så verkar de de facto köra med first under april som är månaden jag söker. Dock hittar jag inget hur jag än gör när jag söker runt hos United.

Av det drar jag slutsatsen att den 1) inte har släppts några awardbiljetter ännu eller 2) alla är redan bokade. (Med option på 3) jag gör fel men hur troligt är egentligen det? :p)

Finns det någon i denna tråd som kan bringa klarhet i detta?

Som folk redan sagt är dom flesta award platser borta, du är tyvärr lite sent ute.
Jag ska åka i maj och boka mina förra året ca 330-340 dagar innan och kunde välja fritt vilka dagar jag skulle ta. Så det har funnits.

Men detta kan jag se i aprill
upload_2019-1-13_22-48-44.png

och expertflyer visar detta på samma datum
upload_2019-1-13_22-49-12.png

22/4 sökt på 1st plats, 2st NEJ

upload_2019-1-13_22-50-16.png

30/4 sökt på 2st platser

Så prel finns det 2st platser den 30/4

I maj verkar det finnas detta, 2st
upload_2019-1-13_22-54-5.png


och expertflyer visar samma, 2st
upload_2019-1-13_22-54-45.png


EDIT: anmält till modd om flytt
 
Last edited:

DanielKif

Medlem
Har försökt att läsa på här i tråden men har inte blivit så mycket klokare men utgår :))) från att någon kan hjälpa mig. Det är så att jag letar efter två awardbiljetter i first med Asiana från Fra -> ICN. När jag söker hos Asiana så verkar de de facto köra med first under april som är månaden jag söker. Dock hittar jag inget hur jag än gör när jag söker runt hos United.

Av det drar jag slutsatsen att den 1) inte har släppts några awardbiljetter ännu eller 2) alla är redan bokade. (Med option på 3) jag gör fel men hur troligt är egentligen det? :p)

Finns det någon i denna tråd som kan bringa klarhet i detta?
De kör F, jag har en bokad i april.
Du är sent ute. Detta är dessutom fel tråd att ställa frågan.
 

Spenlol

Medlem
Med risk för att det här är fel tråd, men hittar ingen tråd för frågor angående poängpriser utan enbart hur mycket poäng man tjänar på en resa.

Jag har haft en open jaw awardresa bokad (2-4-1) ARN-VIE-LAX och sen hem ATL-EWR-CPH-ARN för 2 pers totalt 110k poäng (gamla reglerna)
Austrian business ARN-VIE-LAX
United Economy ATL-EWR
SAS Business (och plus?) EWR-CPH-ARN

Jag tolkar det som att jag betalt 60k poäng dit pga vi flyger med Austrian och sen 50k hem för att den resan räknas som SAS? (har inbillat mig att man betalar det som den dyraste delen av färdvägen kostar)

Här får ni jättegärna rätta mig om jag har fattat fel, speciellt angående hur varje riktning påverkas av sina respektive delflygningar.

Sen igår bokade jag om utresan till ARN - LAX med SAS istället.
Då tänkte jag att poängpriset borde ha blivit 100k (om jag hade fattat rätt angående dyraste delresan sätter priset) men det nya priset blev nu 130k poäng.

Är det någon betydligt smartare än jag som kan förklara hur det kunde bli det?
Jag är med på att man ändrat priserna på awardbiljetter med andra star alliance-bolag och är det alltså Unitedflighten som pangar upp priset då?
Fast kollar man poängtabellen så tolkar jag det som att Nord/Centralamerika till Nord/Centralamerika borde kosta 25k poäng så då borde väl priset ha blivit 125k poäng?
Eller är det för att Nord/Centralamerika till Europa kostar 130k i business och funkar det helt enkelt som så att pga Unitedflighten gör att flygningen är en Star Alliance-flygning och därför blir 130k poäng?

Nu blir det väl ingen superskillnad och några poäng hit eller dit är inte hela världen men var mest intressant att få veta hur man ska räkna
 

Kimmen00

Medlem
Med risk för att det här är fel tråd, men hittar ingen tråd för frågor angående poängpriser utan enbart hur mycket poäng man tjänar på en resa.

Eller är det för att Nord/Centralamerika till Europa kostar 130k i business och funkar det helt enkelt som så att pga Unitedflighten gör att flygningen är en Star Alliance-flygning och därför blir 130k poäng?

Det är just därför... endast SAS är 100k
 
Toppen