Senaste nytt

Priority Club frågor och tips

Man tackar. Blev uppgraderad till President sviten idag som Interconti Royal Ambassador. 185m2 i hörnet mot farbror Stalins gåva (Kulturpalatset). Dock är sviten inte vidare mysig och möblerna i loungen är groteska.
Grattis till RA! :) har du några tips på hur man når upp dit? Det är väl by invitation only status eller hur?
 

Concorde

Founding Member
Nej då, RA fås genom stays. (men självklart är man tillräckligt viktig blir man säkert inbjuden).

Det talas om minst 60 nätter på 4 eller 5 IC per år, men andra IHG hotell räknas också. Du kan även kolla på eBay efter RA certifikat. De som kvalar in till RA genom stays får en referal voucher att ge bort. Dom säljs för allt mellan 500-700USD.
Vet man att man ska bo på IC mer än 5 nätter per år är det värt det.

I välkomst paketet får man:
5000 PC points
1x BOGOF
Sen är det väldigt bra förmåner som RA som snabbt betalar sig.
 

Homer

Medlem
Nej då, RA fås genom stays. (men självklart är man tillräckligt viktig blir man säkert inbjuden).

Det talas om minst 60 nätter på 4 eller 5 IC per år, men andra IHG hotell räknas också. Du kan även kolla på eBay efter RA certifikat. De som kvalar in till RA genom stays får en referal voucher att ge bort. Dom säljs för allt mellan 500-700USD.
Vet man att man ska bo på IC mer än 5 nätter per år är det värt det.

I välkomst paketet får man:
5000 PC points
1x BOGOF
Sen är det väldigt bra förmåner som RA som snabbt betalar sig.

om man inte redan är Ambassador måste man först köpa den statusen för $200 innan man kan använda RA referral voucher, det välkomstpaketet innehåller samma sak
 

Concorde

Founding Member
Stämmer. Jag köpte AMB i November 2011. Fick RA referral voucher skickad till mig ett par veckor senare.
För 200USD fick jag alltså:
x2 BOGOF (buy one get one free)
x2 5000 poäng kuponger
x1 RA referral voucher som jag skickade till den som refade mig. Han är nu RA i ett år till. LOL.
RA i ett år, som är på god väg att förnyas genom stays, har fått så många upgrades och fira minibarer. Öppnat rum vid fullbokade hotell.
 

henrik l

Medlem
Limited time offer: 40% Bonus!*

Buy Priority Club points between September 13 - October 15, 2012 and automatically receive a 40% bonus on the number of points purchased. Top up your account and buy your Priority Club points today!
Buying Points is the easy way to top up your account to get the award you want!

You may purchase points in 1,000 increments:

1,000 - 10,000 points for $13.50 per 1,000 points
11,000 - 25,000 points for $12.50 per 1,000 points
26,000 - 50,000 points for $11.50 per 1,000 points

Om man har för avsikt att använda poängen för Point Breaks är detta en mycket bra affär
 

Homer

Medlem
Här är en bra promo 15,000 Bonus Points When You Mix Pleasure & Business | IHG men det krävs att man ändrar sin adress till Asia/Pacific (t.ex Australien) för att kunna registrera.

Bonuskoder för 4:e kvartalet är
5502 = Stay 3 Nights – Get 5K Points
5504 = Stay 7 Nights – Get 10K Points
5508 = Stay 15 Nights – Get 15K Points


Den som funderar på att besöka London under nästa år har ett mkt bra pre-opening rate på Intercontinental Westminster, 30.000 poäng, som utan tvivel kommer att gå upp till 50.000 när det öppnar. LONDON Hotels - InterContinental Hotels & Resorts LONDON - WESTMINSTER Hotel in LONDON | Best Price Guarantee or First Night Free

Nyligen öppnade Holiday Inn Commercial Road går fortfarande att boka för 15k
London Hotels - Holiday Inn Hotels & Resorts London - Commercial Road Hotel in London | Best Price Guarantee or First Night Free

Det går att boka ett år i förväg och avboka kostar ingenting.
I London hittar man annars inget under 25.000,.
 
Toppen