Senaste nytt

Favorithårgele i handbagaget. Hur?

Jag tycker om att använda en viss sorts hårgele när jag ska göra mig fin, men den säljs bara i tuber som är större än 100 ml. Ibland när jag ska resa har jag sprutat ut lite och lagt i en platspåse som jag har knutit, men det blir så kladdigt att få ut gelen från plastpåsen och det blir mycket svinn också. Jag känner till vanliga små behållare som är avsedda för vätskor, med de funkar ju inte så bra för gele. Har någon en lösning på mitt problem?
 

Per N

Medlem
Köp någon ansiktskräm som är i en liten glasburk och återanvänd den till frisyrgelén. Jag har ärvt en sån från frun :)
 

Tongen2

Medlem
Jag köpte en liten burk från ett annat märke som klarar kraven och flyttar över från min stora burk med det vaxet jag vill ha med mig. :)
 
Eller det här:
pboxx-pixelboxx-64095.jpg

Från:
Empty Paint Tubes | 50,000+ Art Supplies | Your Art Superstore
 
Tack för alla tips så här långt. När jag tänker efter så tror att det optimala hade varit en plastburk med lock i ungefär samma storlek som en vaselinburk. En tub/flaska verkar svårare att rengöra/diska, tycker jag. Burken bör vara i plast och inte metall för jag inbillar mig att metallock lossnar lättare och håller inte 100% ifall burken är upp-och-ner och det är varmt. Har någon sett någon sådan burk någonstans? När jag söker på can handbagage approved får jag inga bra sökresultat.
 
Toppen