Senaste nytt

Champagnetråden

rvarttinen

Medlem
Lite OT kanske men vad har ni för rekommendationer på tilltugg till Champagne om man inte dricker den till en måltid? Någon typ av snacks eller enklare ätbart som passar till Champagne. Skagenröror och liknande tycker jag dödar smaken. Ostkrokar (ostbågar för er i södra Sverige :) ) upplever jag funkar hur konstigt det än låter. Dock inte särskilt kul tillbehör.
Chips med tryffelsmak! De från Torres gillar jag.
 
Lite OT kanske men vad har ni för rekommendationer på tilltugg till Champagne om man inte dricker den till en måltid? Någon typ av snacks eller enklare ätbart som passar till Champagne. Skagenröror och liknande tycker jag dödar smaken. Ostkrokar (ostbågar för er i södra Sverige :) ) upplever jag funkar hur konstigt det än låter. Dock inte särskilt kul tillbehör.
Parmesanchips, ostbollar eller Brillat Savarin på kex såklart.
 

Per N

Medlem
Lantchips med löjrom = klockrent.
Eller bara lantchips =)
Hade inte tänkt öppna något bubbel idag men när du nämnde lantchips och löjrom så lockade det för mycket. Kompletterade med Smetana som passade bra till. Det blev en flaska Ruinart som smakade gott.

20190111_185331.jpg
 

Najk

Medlem
Väl på tråden, läste nyss en riktigt rolig historia på flyertalk trip reports om en kille som tömde 8 Doms :) haha fick mig tänka på en kille här :D
Kan vara en av de bästa trip reportsen som finns. Väldigt välskriven och underhållande. ”Another pop from the galley”
 
Toppen