Senaste nytt

Fredagstråden™

Dr. Miles

Expert
Det blev akut tandläkarbesök pga lagring av min tand har gått sönder.
Jag fick tid ganska snabbt genom Folktandvårdens webbsida.

Jag kom till tandläkaren 5 minuter före avtalad tid och checkat mig in vid receptionen.
Loungen(väntesalen) erbjöd ingen mat/dryck men det fanns några tidnigar att läsa.

Vid exakt avtalad tid kom min personlig assistent(tandsköterska) och jag blev tilltalad(ropad) med namn.
Jag följde henne och gick in i operationsrummet.
Operationsrummet var oinspirerad typisk svensk kontorsmijö med en operationsstol mit i rummet.

Som First class passagerare:)rolleyes:) hade man två personal(tandläkare och tandsköterska) för sig själv.
Jag satte mig i stolen och personalen stod på varsin sida av mig.

Tansläkarstol.jpg

Operationsstolen var gjord i grön plast och var bekvämt att sitta i. Nackstödet var mjukt och behagligt.
Tandläkaren sänkte ned stolen och fällde ryggstödet bakåt. Det blev inte 180 grader men kanske som lie-flat 170 grader.
De är kanske inspirerad av Korean Airs First class så fanns det en riktig vattenkran vid stolen. Det kom vatten också.

Själva operationen var odramatiskt och de fixade problemet inom 15 minuter.

Ett stort plus är att de har börjat att ta emot Amex/Diners. Jag kommer ihåg att de tog emot endast Visa/MasterCard förut.
Flighten(tandläkarbesöket) gav i alla fall några hundra extrapoäng till mitt SAS EuroBonus konto. :)
 

HenrikAI

Medlem
Operationsstolen var gjord i grön plast och var bekvämt att sitta i. Nackstödet var mjukt och behagligt.
Tandläkaren sänkte ned stolen och fällde ryggstödet bakåt. Det blev inte 180 grader men kanske som lie-flat 170 grader.
De är kanske inspirerad av Korean Airs First class så fanns det en riktig vattenkran vid stolen. Det kom vatten också.

Ser ut att vara bra seat pitch också, men jag misstänker att IFE:n inte var den bästa?
 

HenrikAI

Medlem
Väntar på att sonen ska vakna, trött efter en fantastiskt rolig förmiddag på Öppna förskolan. Funderar samtidigt på familjens julresa och påskresa (en vecka i New York eller i/omkring Toscana är de främsta alternativen just nu). Angenäma problem. Imorgon blir det ett besök på öppet hus på Arlanda.
 

erc

Medlem
Spenderar fredagskvällen med att fundera ut huruvida jag ska sälja en .com-domän jag ägt i tio år. Finns det några pro-bono-villiga med erfarenheter, tips och råd är jag ytterst tacksam.
 

henrik l

Medlem
Frun har 7 spanskalärare från halva Europa hemma på middag, så det blir god mat och gott vin:D Får dock hålla igen lite eftersom jag ska ut och springa orientering imorgon, först med ungarna och sedan själv, medan hon ska visa dem vårt svenska innanhav. Gissa vilket det är mina beresta vänner:)
 

Palazzi

Medlem
Har en liten frågeställning som jag inte tyckte förtjänade en egen tråd:

Är det någon som försökt matcha till sig ett Accor Gold/Platinum? Matchar de överhuvudtaget?

Jag har funderat på att matcha flera gånger, men inte kommit till skott. Tyvärr så passade jag inte på att skaffa mig platinum medan de "gavs bort"...

Deras hemsida är lite krånglig så tänkte kolla om det ens är värt ett försök..?

Jag ska till Bergamo den 17:e Oktober och av någon anledning är alla stadens hotell överbokade... Accor Gold skulle ge mig garanterad tillgång på rum fram till fem dagar innan ankomst.
 

Magino

Medlem
Är det någon som försökt matcha till sig ett Accor Gold/Platinum? Matchar de överhuvudtaget?

Jag ska till Bergamo den 17:e Oktober och av någon anledning är alla stadens hotell överbokade... Accor Gold skulle ge mig garanterad tillgång på rum fram till fem dagar innan ankomst.

Med tanke på att de gav bort korten inte allt förlänge sedan, som du sa, så borde det i alla fall vara värt ett försök att matcha.

Om det inte går så kan du kanske be någon snäll själ på detta forumet som har kortet att boka ett rum åt er. vad vet jag?
 
Toppen