Senaste nytt

Eurobonus konto hackat!

Tonton

Medlem
Nu har jag fått tillbaka alla poäng dock får jag ingen information om hur de gått tillväga eller vad de beställt...

Skönt att höra! Både att det löste sig smidigt för dig, men även att SAS verkar vara behjälpliga och inte krånglar allt för mycket i sådana situationer.
 
Bra, skönt att dom fixa det.
Man undrar ju dock vad det är som felar.
Min mejl som SAS kundtjänst hävdar är det dom hackat är inte problemet.
Nu vet vi ju alla som har hängt här ett tag att SAS kundtjänst har ju alltid full koll på läget o_O:rolleyes::D

Men vad jag hört från andra och även själv märkt så är dom någorlunda snabba på att stoppa när det händer och sen justera så det blir rätt igen med ev tagna poäng.
 

addet

Ny medlem
Bra, skönt att dom fixa det.
Man undrar ju dock vad det är som felar.
Min mejl som SAS kundtjänst hävdar är det dom hackat är inte problemet.
Nu vet vi ju alla som har hängt här ett tag att SAS kundtjänst har ju alltid full koll på läget o_O:rolleyes::D

Men vad jag hört från andra och även själv märkt så är dom någorlunda snabba på att stoppa när det händer och sen justera så det blir rätt igen med ev tagna poäng.

Ja, alltså jag vill ju veta hur de skett så att jag kan skydda mig i framtiden.
Fick som svar från SAS nu att det bara är Polisen som kan begära ut uppgifter om hur det skett.
 

Silverfux

Medlem
Jag fick helt plötsligt mail om att någon skickat invite till något konstigt namn (kinesiskt klingande) med ett guldkort (från mitt konto). Kontaktade sas och sa att jag bytt lösenord och att inte något annat var konstigt (inga poäng stulna)

De var hjälpsamma och sa att jag får ett nytt guldkort manuellt inlagt när jag vill ge bort, och sen sa de åt mig att byta lösenord :). De anmälde även ärendet till sas fraud.

Någon annan som bara blivit av med guldkortsgåvan?
 
Ja jag vet - Jag jobbar inom branschen för att stoppa (inte orsaka!) bedrägeri :)

Borde du inte heta Flyingantifraudster då? :cool:
Det är samma sak för mig; 80% av mitt jobb är på engelska, och då pratar man bara "AML" (anti-money laundering). Däremot på svenska säger jag att jag "jobbar med penningtvätt". I branschen vet alla vad jag menar, men mer än en gång så har jag fått harkla fram ett "ja alltså - ANTI-penningtvätt" i andra sammanhang :p

Man kan få konstiga blickor på ett mingel när man säger att man jobbar med penningtvätt och finansiering av terrorism...
 
@Andreas Ekman visserligen har du inte ett särskilt vanligt namn, men har du inte funderat ändå på att byta till ett nick här? AndersE eller vad som helst. Vet inte hur offer för såna här kupper väljs; men det tar ju ungefär fem minuter att identifiera ett dussin medlemmar på BC med guld/diamant-status och hundratusentals EB-poäng. Kan ju finnas en poäng med att ändå begränsa den personliga information man ger ut helt publikt för att koppla medlemsnamn -> verklig person.
 
Last edited:
@Andreas Ekman visserligen har du inte ett särskilt vanligt namn, men har du inte funderat ändå på att byta till ett nick här? AndersE eller vad som helst. Vet inte hur offer för såna här kupper väljs; men det tar ju ungefär fem minuter att identifiera ett dussin medlemmar på BC med guld/diamant-status och hundratusentals EB-poäng. Kan ju finnas en poäng med att ändå begränsa den personliga information man ger ut helt publikt.
Jo men man får inte ändra, och nu när jag kört på detta ett tag så måste jag ju då skapa ett helt nytt konto och tappa allt tidigare.
Alla mina fina inlägg och likes blir ju nollstälda då liksom :(
Var ett tag jag gjort mitt konto, men troligen så strulade min dyslexsi till det när jag skulle skriva nick så jag skrev namn.
 
Last edited:
Jo men man får inte ändra, och nu när jag kört på detta ett tag så måste jag ju då skapa ett helt nytt konto och tappa allt tidigare.
Alla mina fina inlägg och likes blir ju nollstälda då liksom :(
Var ett tag jag gjort mitt konto, men troligen så strulade min dyslexsi till det när jag skulle skriva nick så jag skrev namn.
Man får inte ändra, men det går att ändra (rent tekniskt). Prata med någon snäll mod och se om det är möjligt få ett undantag för insatser above and beyond the call of duty.
 
Toppen