Senaste nytt

Cash Upgrade (fastpris vid check in) tråden

Bryant

Medlem
När jag flög till Washington med SAS förra veckan så ville killen framför uppgradera med cash. Av vad jag hörde kostade det 1300USD till plus och 1800USD till Business. Jag funderar fortfarande på om jag hörde rätt...
 

danielhog

Medlem
När jag flög till Washington med SAS förra veckan så ville killen framför uppgradera med cash. Av vad jag hörde kostade det 1300USD till plus och 1800USD till Business. Jag funderar fortfarande på om jag hörde rätt...
Kan nog stämma, häromveckan ville de ha 1400$ för Go > Business från EWR. Han tittade på ngn utskriven tabell och jämförde mot datorn och förklarade att priset beror på antalet lediga stolar, just den här flygningen hade ganska fullt i C.
 

wenne87

Medlem
Fick ett riktigt pangerbjudande på SFO i förrgår, bokad i Premium Economy, vid incheck frågar damen, utan att jag ens nämnt något om vi är intresserade att uppgradera vår resa till business idag, kanske det, vad är priset, jodå, pangpris 1350 USD per pers... varför ens fråga när det uppenbarligen inte är ett skäligt pris.

Edit, ska sägas att detta var Lufthansa, SFO-MUC
 
Last edited:

richard87

Medlem
JNB-LHR med South African häromveckan. 14000 ZAR / ~9000 SEK economy till business vid fråga vid deras premiumdisk landside på JNB.
 

danielhog

Medlem
Fick ett riktigt pangerbjudande på SFO i förrgår, bokad i Premium Economy, vid incheck frågar damen, utan att jag ens nämnt något om vi är intresserade att uppgradera vår resa till business idag, kanske det, vad är priset, jodå, pangpris 1350 USD per pers... varför ens fråga när det uppenbarligen inte är ett skäligt pris.

Edit, ska sägas att detta var Lufthansa, SFO-MUC
Det kan mycket väl vara skäligt, beroende på bokningsläget och efterfrågan.
 

Alx

Medlem
910 AUD för en instant upgrade business till First Class Apartment SYD-AUH med Etihad vid incheckningen i Sydney 5/1-2019. Riktigt prisvärt. Fick 6 timmar extra ombord då flygplatsen stängde igen pga en rejäl åskstorm som drog in lagom när vi skulle sticka iväg.

Mitt Plusgrade bud på 1325 EUR ville de inte acceptera så jag var riktigt nöjd med slutresultatet.

Dock intressant att de ville ha 1185 USD för instant upgrade business till First på sträckan AUH-MUC trots att kabinen var så gott som tom.
 
Toppen