Senaste nytt

Dricksa flygvärdinnor!

FFlash

Medlem
Har aldrig drickst på flyg. Faktiskt inte ens tänkt tanken. Däremot tackat för en trevlig flygning ibland, vilket bara det verkar uppskattas mycket.

Precis.
Jag tackar alltid för säkerheten om vi landat safe (?hur annars :)?) och även tackar för en angenäm flygning ifall servicen varit bra
 

Mr.cake

Medlem
Vips så kan man pressa lönerna ytterliggare... Nja.

Ironiskt att bolaget själva uppmanar passagerare att dricksa. Måste vara en hel del kassa löner och ruttna förhållanden bakom kulisserna.
 
Jag tycker det är mer befogat att dricksa cabin crew om man uppskattat servicen än exempelvis taxichaffisar som många, inkl. jag själv, dricksar. Iaf om du reser i en liten businesskabin eller first där det ingår mer av personlig service. Orsaken är nog att det i princip aldrig finns något betalningsmoment när man reser i dessa klasser och för egen del skulle det kännas konstigt att sticka till dem några dollar vid sista servering eller än värre, avstigning o_O Märkligt dock att jänkarna inte gör det :p
 

Ricci

Medlem
Jag tycker det är mer befogat att dricksa cabin crew om man uppskattat servicen än exempelvis taxichaffisar som många, inkl. jag själv, dricksar. Iaf om du reser i en liten businesskabin eller first där det ingår mer av personlig service. Orsaken är nog att det i princip aldrig finns något betalningsmoment när man reser i dessa klasser och för egen del skulle det kännas konstigt att sticka till dem några dollar vid sista servering eller än värre, avstigning o_O Märkligt dock att jänkarna inte gör det :p
Ja, jänkarna brukar dricksa rätt bra t ex bartenderns i loungerna t ex United på LHR T2 får rätt mycket pengar..
 
Toppen