Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Nilann

Medlem
Tack alla, Jag tror att det bästa alternativet för mig är Telia semestervecka med kontantkort i reservmobilen. 1000 samtalsminuter under en vecka för 299 kr.
 

Mr.cake

Medlem
Låter som att mottagaren kör på knapptele.

Har själv en fråga. Ska till Puerto Rico om några veckor. Vad rekommenderar BC-vänner här för sim-kort endast för data? Har sett att T-mobile har ett 2gb tourist sim, men osäker om det gäller för puerto rico. Annars tänkte jag skriva upp mig på en månad hos telenor, då de har fri data. Får dock fråga personalen om puerto rico igår i deras fri roaming med USA inkluderat. Tips?
 

ekf

Medlem
Låter som att mottagaren kör på knapptele.

Har själv en fråga. Ska till Puerto Rico om några veckor. Vad rekommenderar BC-vänner här för sim-kort endast för data? Har sett att T-mobile har ett 2gb tourist sim, men osäker om det gäller för puerto rico. Annars tänkte jag skriva upp mig på en månad hos telenor, då de har fri data. Får dock fråga personalen om puerto rico igår i deras fri roaming med USA inkluderat. Tips?
Om du har en telefon med stöd för e-sim så kan jag rekommendera Gigsky, de är säkert inte billigast, men här i NZ har det fungerat galant i alla fall (ingen av de lokala operatörerna har stöd för e-sim här ännu).

50 USD för 5GB i 30 dagar, finns kortare längd med mindre data också. De har även fysiska SIM som man kan beställa, men ingen aning om hur bra/smidigt det fungerar.

https://www.gigsky.com/international-data-plans/
 
Toppen