Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

mha321

Medlem
Det finns absolut en poäng här. Om man tar som exempel att man vill använda vouchern för att åka två personer i business till Asien två gånger på ett år så behöver man ungefär 400 000 poäng, vilket kräver en spend på två miljoner kronor på ett år, om man tar alla poäng på amex.

För min egen del så har jag inte riktigt löst hur jag ska använda mina två vouchers under 2019. Sedan flypremium kom så behöver man ju inte använda vouchers på SAS-flyg (tre long-haul redan inbokade 2019).

Ja just fly premium har "sabbat" det för mig. Innan det gick det relativt jämnt ut med vouchers. Men fly premiums obegränsade användande gör ju att det går åt mer där, även om sas inventory gör det lite svårt... Men innan den använde man ju voucher även på sas.

Angående poängen tänker du ju snett. Om du lägger dina två miljoner på avis bilar istället så blir det mer poäng!
 

allanos

Ny medlem
Ja just fly premium har "sabbat" det för mig. Innan det gick det relativt jämnt ut med vouchers. Men fly premiums obegränsade användande gör ju att det går åt mer där, även om sas inventory gör det lite svårt... Men innan den använde man ju voucher även på sas.

Angående poängen tänker du ju snett. Om du lägger dina två miljoner på avis bilar istället så blir det mer poäng!


vad har jag missat om "Flypremium" ? vart kan man läsa på om detta?
 

Kris

Medlem
Angående poängen tänker du ju snett. Om du lägger dina två miljoner på avis bilar istället så blir det mer poäng!
Hahaha... jag tar dem allihop osv...

vw-stored-diesels.jpg
 
Jag har en bokning med AMEX-voucher och det har blivit schedule change (ett flygplan har blivit 15 minuter långsammare). Jag har lagt in långa lounge-stopp så det är ingen ko på isen, men däremot skulle jag vilja byta ut ett helt annat segment, som har ingenting med schedule change:n att göra. Är det troligt att de tillåter en sådan ändring kostnadsfritt? Jag kan meddela att det gick bra att göra en liknande ändring gratis på en bonusresa bokad genom Miles+Bonus.
 

banditan

Medlem
Jag har en bokning med AMEX-voucher och det har blivit schedule change (ett flygplan har blivit 15 minuter långsammare). Jag har lagt in långa lounge-stopp så det är ingen ko på isen, men däremot skulle jag vilja byta ut ett helt annat segment, som har ingenting med schedule change:n att göra. Är det troligt att de tillåter en sådan ändring kostnadsfritt? Jag kan meddela att det gick bra att göra en liknande ändring gratis på en bonusresa bokad genom Miles+Bonus.
Jag har fått igenom ändringar gratis i samma scenario så det borde inte vara några problem
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen