Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Johanna

Medlem
Har du en länk eller bild?
Vill gärna se vad det är för en kabinväska.
Tror jag kom undan med ca 2000 kr för min. Gillar att den har batteri för USB-laddning, den rullar bra.
171220_modelm_nightbluebronze_front_1_fihlem.jpg

Cabin Luggage Night Blue Model M | Horizn Studios
 

TravelARN

Medlem
Vixit; Nä, då får man nog köpa hybrid-varianten för några hundra extra eller ha en extra väska:)

Jag har köpt en Rimowa, modell Salsa Deluxe Hybrid (brown) för 1 vecka sedan. Den är 23 cm djup plus fickan. På prislappen står det att väskan är 27 cm djup. De modeller som är 20 cm djupa har 24 cm på prislappen.

Har någon haft några problem med måtten vid gate?
 

Grahnen

Medlem
Brukar köra en 30l hugger från douchebag (ryggsäck) och/eller en cabinväska jag vann på en golftävling från BMW som känns förvånansvärt bra och stabil. Beror på vad jag ska och hur länge jag är borta.

Har funderingar att köpa en weekendbag från Oscar Jakobson och ha istället för båda de andra.
 

aldrighemma

Medlem
Jag använder en Briggs & Riley "Pilot Carry-On", enda nackdelen är vikten, 3.7kg. Annars är det en fantastisk väska för 2-3 dagars resor. B&R livstidsgaranti gör inte det hela sämre, den gäller till och med om flygbolaget skadar väskan! Den är ju inte gratis förstås, men i och med garantin har den i princip obegränsad livslängd.


1.jpg.png
 
Toppen