Senaste nytt

AMEX Platinum nu åter med Hilton Gold

Meazza

Medlem
I tråden här står att det endats gäller ett år men på Amex Platinumhemsida står: "Du bibehåller Gold-status utan att behöva möta kraven endast så länge du är Platinum-medlem eller tills American Express meddelar att förmånen upphör."

Detta tolkar jag som att det gäller tills vidare..?
Ja. Tills American Express meddelar att förmånen upphör - vilket ju t ex skulle kunna vara efter ett år.
 

evr

Medlem
Hilton gäller så länge man är kortmedlem, eller om amex skulle avsluta avtalet med hilton så upphör det efter intjäningsperioden.

Tycker det är dåligt förhandlat med dom kedjor där det bara gäller ett år, det blir ju bara ett "prova på" år och det tycker jag inte är en förmån, fixar man tillräckligt med nätter för att bibehålla statusen så har man ju förmodligen redan guld/platinum-status på HH eller annan kedja och kan om inte annat matcha statusen. För 6000/år borde dom kunna förhandla status tillsvidare på deltagande kedjor så man inte är låst till en och samma kedja och har glädje av förmånerna utan att behöva bo x antal nätter..
 

Resetokig

Medlem
...
  • Club Carlson - Gold
  • Hilton Worldwide Hilton HHonors - Gold
  • MeliáRewards Gold
  • Scandic Friends - 3rd floor
  • Shangri-La Golden Circle - Jade
  • Starwood Preferred Guest Member - Gold

Måste man boka via de egna hemsidorna för att få ta del av statusförmånerna? Ex. Om man fixat Hilton gold via Amex och sedan bokar ett Hilton via Hotels.com, hur fungerar det då?
 

Canadien

Medlem
Måste man boka via de egna hemsidorna för att få ta del av statusförmånerna? Ex. Om man fixat Hilton gold via Amex och sedan bokar ett Hilton via Hotels.com, hur fungerar det då?
Nej, eftersom Hotels tar 10-15% av pengen så finns det inget över till lounger, fria uppgraderingar, fri frukost e t c. Man måste som regel boka på hotellets sida. Ibland kan man tjata till sig något men det är inte meningen att det ska gå.
 

Gus

Medlem
Om jag skaffar Hilton guld via Amex Platinum, vet någon hur lång giltighet man får? Vad händer om jag säger upp mitt Amex efter gratisperioden på 3 månader? Skickar amex ut info på dagen till Hilton att mitt Platinumkort är uppsagt?
 

RonnieK

Medlem
Om jag skaffar Hilton guld via Amex Platinum, vet någon hur lång giltighet man får? Vad händer om jag säger upp mitt Amex efter gratisperioden på 3 månader? Skickar amex ut info på dagen till Hilton att mitt Platinumkort är uppsagt?

Vet inte hur de gör med Hilton men jag skaffade Marriott guld genom ett Amex Platinum som jag hade en kort tid. Det gäller än idag ett år senare och efter mergern, numera är jag Platinum i det nya sammanslagna programmet utan att ha bott där en enda gång.
 

M.K

Medlem
Haft Hilton Guld via Amex i många år och är ett av tre skäl till att jag behåller Plat. Senast i natt fick jag uppgraderat rum, två vatten och frukost i vanlig ordning, denna gång i NYC. De är konsistenta med detta och det gillar jag skarpt!

Själva bonusprogrammet har jag dock aldrig lagt ner någon större energi på. Tog ut en natt nu då priserna var höga, så alltid bra att ha lite på lager till sista minuten bokningar i metropoler.
 

Resenär

Medlem
Vet inte hur de gör med Hilton men jag skaffade Marriott guld genom ett Amex Platinum som jag hade en kort tid. Det gäller än idag ett år senare och efter mergern, numera är jag Platinum i det nya sammanslagna programmet utan att ha bott där en enda gång.

Vill du dela med dig av hur du lyckades få ditt guld bli platinum?
 

mha321

Medlem
Vill du dela med dig av hur du lyckades få ditt guld bli platinum?
Skulle gissa på att det bytte namn. Gamla marriott guld heter ju numera platinum, för att de som kom från spg inte skulle tro att de var nedgraderade.. (marriott guld och spg platinum var ju hyfsat likvärdiga i kvalificeringskrav, och heter numera platinum)
 
Toppen