Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

Senator

Moderator
American Flagship Lounge JFK T8 där vi inväntar AA2572 till MIA. Så himla lungt och skönt idag. Fick använda American Flagship check-in, sedan eskort främst i security som BAEC Gold och inrikes F. Det klagar jag inte på.

Dock verkar det ha blivit en knas med byte av flygplan från B77W till B772, tillbaka till B77W. Våra förbokade platser i Flagship First är borta och nu sitter vi i businesskabinen. Inte ”end of the world” men lite tråkigt.

b671165663156243c7ec38d566f860e2.jpg
 

Thornado

Medlem
Hälsningar från Madrid Barajas T4S, på väg mot Lima via Bogotá. Äger ju ett antal Lifemiles, men ska bli kul att även testa flyga med Avianca.

Blir lite nostalgisk av att vara tillbaka på MAD då det i någon mening var här galenskaperna (kanske passande med tanke på IATA-koden) började för drygt 5 år sen. Jag hade nyss hittat till BC och gjorde mina första mileage runs hit till MAD med vändande flyg i SAS Plus (på den gamla goda EU3-tiden).
 

palmen

Moderator
Ett sista besök på Pontus för i år och näst sista Lounge besöket 2018.

Köerna på Arlanda för checkin och bagdrop är gigantiska, fick hjälp av en SAS anställd att komma förbi allt, tyvärr fick jag inte namnet på henne men om SAS hade en golden ticket att ge ut hade det varit ett självklart val. Minst 1h kö, guld/business kön började vid snurrdörrarna där man kommer in.

20181229_084604.jpg
 

Senator

Moderator
Årets sista (flygplats) lounge besök är American Flagship Loungen i Miami där vi inväntar AA4682 till Nassau.

Mini eller numera ”Röjar Ralf” har redan krupit runt halva (stora) loungen.

8ae5782692d9a199cabe3ca5c1725f07.jpg


Efter en mycket medioker American flight hit igår, återhämtas förtroende med möjligheten att använda Flagship Check-in. Helt klart att OneWorld Emerald statusen är IMHO så mycket ”bättre”. Star Gold är rätt utvattnat kan jag uppleva. Från check-in till lounge på 15min med bebis, packning och security på en sjukt busy resedag är fantastiskt.
 
Hälsningar från ett Oslo med snö. Sitter i SAS guldloungen och det är lugnt här och kanske 20pers här. På väg till Köpenhamn för att flyga till USA för nyårsfirande.
 

GOTATH

Medlem
Årets tredje sista loungebesök blir Lufthansa Business lounge Aten. Konstaterar att whiskeyvagnen är tillbaka :)

Om en stund blir det Aegean mot Bryssel och vidare till Göteborg. Bryter mot ett budord då Aegean-flyget är codeshare SN... Lyckades dessutom fippla bort mitt *G då jag checkade in (EBnummer dock korrekt inlagt) så får se om det blir poäng eller ej
4b98e9e72c3b12411999649b9c289947.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen