Senaste nytt

American Airlines bjuder på alkoholhaltiga drycker i Main Cabin Extra inrikesflyg

Homer

Medlem
Egentligen ingen färsk nyhet, men jag kommer inte ihåg om det nämnts tidigare?
Gratis alkohol förtjänar hursomhelst alltid en egen tråd.

Jag vet inte om det finns någon begränsning i antalet drycker, jag har då
inte haft några problem att få 2st på längre flygningar.

MCE är vanliga ekonomisäten med bättre benutrymmet, OneWorld Saphire och Emerald
kan välja dessa gratis (utom med Basic biljetter)

Reserved overhead bin space är däremot ganska värdelöst eftersom det bara är ett klistermärke
på boxen och det inte är någon som kontroller vem som använder det.

Coming this Spring, we’ll be introducing enhancements to Main Cabin Extra (MCE) on widebody, narrowbody and regional fleets. In addition to extra legroom, MCE includes:

  • Complimentary beer, wine and spirits — In addition to normal Main Cabin snacks and soft drinks, customers in MCE seats will enjoy complimentary beer, wine and spirits.

  • Easier overhead bin access with preferred boarding — Beginning February 1, 2018, new onboard placards will be installed to identify MCE seats and reserved overhead bin space. Flight attendants are not responsible for monitoring MCE overhead bins.
 

RonnieK

Medlem
Jag blev minst sagt förvånad att jag kunde välja MCE på en Avios-bokning utan att betala extra när inte ens incheckat bagage ingår. Antar att jag har OW Sapphire att tacka för det? Får hoppas att jag inte blir av med platserna då jag trillar ner till BAEC Bronze innan resan genomförs, det gör ju ganska stor skillnad på en 6-timmars flygning ändå...

mce.png
 

RonnieK

Medlem
Tack Homer.

Nu blir det lite off-topic angående bagageregler men detta säger British Airways:
hbo.png


Antar att det ovan baseras på BA's egna regler med HBO och att deras system inte spelar boll så bra med AA - de verkar ju ha ett antal specialfall förutom OW-status. Dessutom är AA lite flexibla med status vid bokning vs check-in:
cost.png


Tyvärr står inte vår status på någon biljett även om våra BA-nummer är inlagda. Räknar ändå med att kunna checka varsin väska m.h.a. Ruby-status vid incheckning om vi nu skulle vilja det.
 

nissefalk

Medlem
Fantastiskt. Blir till att boka mer American Airlines med Avios helt enkelt :)

Kan skriva under på det, bokat flera gånger med Avios på American Airlines och fått samma info som du på biljetten dvs hand bagage only, aldrig varit problem att checka in 2 bagage per person inom USA
 

Bryant

Medlem
I november flög jag på en award i ekonomiklass med AA. Resan var bokad med AA miles off peak. När jag tittade på min bokning online först kostade det med main cabin extra (MCE). Eftersom jag inte har ett amerikanskt kort var jag tvungen att bekräfta och betala vi AA kundtjänst. Efter betalning var alla platser i MCE gratis och jag har ingen status alls hos oneworld.
På benet mellan JFK - LHR kunde jag välja rad 14 vid fönster som skulle ha kostat ca 160$. Vid incheckning såg jag att flygplanet ändrats till ett med AA’s premiumeconomy vilket var ett stort plus.
 
Toppen