Senaste nytt

SAS Point Sharing

emj84

Medlem
Har ni förstått det som "äldst poäng går först" oavsett vem som poängen ursprungligen kommer från?
Exempel: Jag går in med 150 000p och Frun med 50 000p. 40 000 av hennes poäng går ut före mina. Köper en resa för 50 000 p och därefter avslutar point sharing. Då har hon 10 000 på sitt konto och jag 140 000?

Hoppas ni förstår?
 
Har ni förstått det som "äldst poäng går först" oavsett vem som poängen ursprungligen kommer från?
Exempel: Jag går in med 150 000p och Frun med 50 000p. 40 000 av hennes poäng går ut före mina. Köper en resa för 50 000 p och därefter avslutar point sharing. Då har hon 10 000 på sitt konto och jag 140 000?

Hoppas ni förstår?
Ja, men du kan inte avsluta kontot förrän 6 månader efter du gick med.
 

Erik Uvelius

Ny medlem
I Frågor och svar anges: "Utgångsdatumen för nya poäng som tjänas in efter att du gick med i Point Sharing-gruppen beräknas mot ägarens sista månad i kvalificeringsperioden, vilket innebär att alla poäng som tjänas in under tiden ni är medlemmar i gruppen har samma poängutgångsmånad"

Vad innebär det? kortare giltighetstid?
 

bankb

Medlem
I Frågor och svar anges: "Utgångsdatumen för nya poäng som tjänas in efter att du gick med i Point Sharing-gruppen beräknas mot ägarens sista månad i kvalificeringsperioden, vilket innebär att alla poäng som tjänas in under tiden ni är medlemmar i gruppen har samma poängutgångsmånad"

Vad innebär det? kortare giltighetstid?

Eller längre om gruppägaren är EBD?
 

famhanssons

Medlem
För mig verkar det inte vara så. Jag är också EBD och ägare av min grupp, och det är en del av mina poäng som kommer att dras först, även om texten säger att de har inget utgångsdatum.

Så här ser ordningen ut för mig:
- En del av mina poäng som inte förfaller
- Min sambos poäng, som utgår i 2022
- En del av mina poäng som inte förfaller
- Min sambos poäng, som utgår i 2023
- En del av mina poäng som inte förfaller

Så för mig verkar det vara ordningen av intjäning och inte ordningen när poäng utgår.
Hur/var ser du i vilken ordning poängen förfaller?
 

gjohansson

Medlem
I Frågor och svar anges: "Utgångsdatumen för nya poäng som tjänas in efter att du gick med i Point Sharing-gruppen beräknas mot ägarens sista månad i kvalificeringsperioden, vilket innebär att alla poäng som tjänas in under tiden ni är medlemmar i gruppen har samma poängutgångsmånad"

Vad innebär det? kortare giltighetstid?
Om du har mars som sista månad i ditt år och ägaren har november så blir det november för dina intjänade poäng oxå. Därmed håller de längre.
Givetvis kan det vara tvärtom oxå.
Det är bara vilken månad på ett år de skulle ev. förfalla, inte hur många år de håller.
 
Toppen