Senaste nytt

Stockholm - Las Vegas sökes!

Brandten

Medlem
För generell info och diskussion om själva CES 2019 kan man läsa i den här tråden
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm (ARN/BMA)
  2. Var är din destination? LAS (kan evt lösa SFO, SEA, LAX till LAS på egen biljett)
  3. När vill/behöver du resa ut? 8-9-10 januari 2019
  4. När vill/behöver du komma hem? Senast måndag 14 januari kl0800.
  5. Hur länge vill du vara borta? 2-3 nätter men kan sträcka mig till 4 nätter
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? Business class eller SAS Plus (eller motsvarande)
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Helst under 20.000 SEK per person
  10. Vad är det viktigaste för dig? Intjäning till Eurobonus / krona spenderad.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Jag har redan kvalat för EBG och närmar mig EBD. Med en betald biljett i C kan jag nå EBD om vissa andra flygningar faller in under året. Blir det så att jag nöjer mig med EBG eller inte kvalar in för EBD så kommer den här frågan/resan göras om till Eurobonus-award-bokning och därmed en:
Stockholm - Las Vegas sökes! [TÄVLING - Vinn en flygning i Boeing-simulator med mig]
 

Brandten

Medlem
Nu hänger jag inte med, ska jag börja "spama" dig igen med resor för pengar eller award resor som sist... :D;)
Haha jag är egentligen sugen på att köra en award med rolig routing men:
1) Jag vill försöka nå EBD
och
2) Jag vill sällan flyga/testa samma sak två gånger om det finns alternativ, vilket betyder att vi hade behövt hitta award till Las Vegas som INTE inkluderar:

SAS (OSL/CPH/EWR/SFO/ORD)
Brussel Airlines (BRU/JFK)
Lufthansa (FRA/MUC/IAH)
Air Canada (YYZ/YUL)
Air Canada Rough (YYZ)
United
Virgin America

Har säkert glömt något och inte tagit med flygplanstyper i ekvationen.

 
Haha jag är egentligen sugen på att köra en award med rolig routing men:
1) Jag vill försöka nå EBG
och
2) Jag vill sällan flyga/testa samma sak två gånger om det finns alternativ, vilket betyder att vi hade behövt hitta award till Las Vegas som INTE inkluderar:

SAS (OSL/CPH/EWR/SFO/ORD)
Brussel Airlines (BRU/JFK)
Lufthansa (FRA/MUC/IAH)
Air Canada (YYZ/YUL)
Air Canada Rough (YYZ)
United
Virgin America

Har säkert glömt något och inte tagit med flygplanstyper i ekvationen.

Computer says nooo!
 

Brandten

Medlem
Med tanke på det senaste så ska jag nog inte hoppas på något EBD efter en businessclass resa med SAS iallafall.
Blir i så fall att försöka hitta *A biljetter och se om någon krediterar fler baspoäng till EB-programmet den vägen.
 

JohnR

Medlem
Om vi hoppas på att det kommer USA på kvällens Now Or Never även från Stockholm
Now or never (Kampanj på torsdagar) | Sida 28 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Så skulle jag gärna vilja veta om någon vet hur det brukar se ut med
1) Förseningar till EWR / SFO / ORD / LAX
2) Tillgänglighet för att boka connections med award från ovan flygplatser

Behöver resa ut runt 8/1 och hem senast 12/1
ORD på vintern är ju ett ganska osäkert kort. Separata biljetter härifrån skulle jag undvika.
 

Brandten

Medlem
ORD är risky, det kan jag tänka mig. Skiljer dock en hel del i pris mellan ORD och tex LAX och har just nu hittat med TK för 21000SEK + en liten ekonomitrip med Spirit. Hittar ingenting i ekonomi hela vägen (typ AC) då dessa verkar vara V class dvs 0 poäng till Eurobonus.


upload_2018-12-14_12-33-30.png

upload_2018-12-14_12-33-38.png
 

Canadien

Medlem
ORD är risky, det kan jag tänka mig. Skiljer dock en hel del i pris mellan ORD och tex LAX och har just nu hittat med TK för 21000SEK + en liten ekonomitrip med Spirit. Hittar ingenting i ekonomi hela vägen (typ AC) då dessa verkar vara V class dvs 0 poäng till Eurobonus.


Visa bifogad bild 83335
Visa bifogad bild 83336

Ring Turkish och se om de kan boka på någon United, eller kanske t o m din Spirit-anslutning på den där businessresan. Att ha 3h byte i Chicago i januari på separata biljetter är som att be om problem. Hem, som är mest kritiskt har du ju iofs 7h men det hjälper ju föga om Spirit ställer in ditt flyg och allt annat är fullt.
 
Toppen