Senaste nytt

Vad har ni fått för kompensation för att ha fått åka med LN-RKP

Bangkok

Medlem
Jag råkade ut för LN-RKP till Hong Kong i augusti, dessutom blev flygningen försenad med 4 timmar. Jag valde 60 000 poäng istället för 600 euro och så fick jag 30 000 poäng i kompensation för att det var LN-RKP. Jag hade 5h 30 min layover i Hong Kong, planet 4h försenat så det var lugnt för min del. Några extratimmar i lounge på Arlanda istället för i Hong Kong och LN-RKP skulle jag kunna tänka mig att göra om för 90 000 poäng.. ;)
 

Kronholm

Medlem
Jag flög med RKP CPH-PVG den 1a december. Fick 4000 poäng efter att jag klagat på saknat internet och ingen skärm på plats 30B.
 

vicce

Medlem
Kan ju bara ''varna'' alla att LN-RKP kör
EWR-CPH SK910 mellan 12-19 December, denna information ger iallafall Seat Alerts appen.
Jag har turen att åka hem 20, men min mor åker hem 17. Blir väl en skön kompensation till att åka LH First tillbaka hem till USA :)

Flög EWR-CPH 8 december och fick LN-RKP. 30.000 poäng i kompensation. EBG samt flög i C.
 
SK 910 RKP installd verkar det som, ombokad till Lufthansa fran IAD istallet.
Far man kompensation for installt flyg om man blir ombokad?
Nja, det tror jag inte. Beror på... Blir du mycket försenad till din destination t.ex. Fick du en sämre stol? Om du skulle åkt C med SAS men får Lufthansa så är det ju sämre då det är 2-2-2. Som ett exempel. Då hade jag begärt kompensation. Fast såklart bra att komma fram än bli Kjosfast. :)
 
Toppen