Senaste nytt

Någon som testat att förbeställa mat på Thai Airways?

Vill bara varna för hummern från Bangkok
Vi flög Bangkok München i augusti 2018, hummern som vi ej förbeställde var ej av någon högre kvalité, den var nästan på gränsen till oätlig.

Vi flög first class.
 

NotRyan

Medlem
Hur är det numera - är det endast F som kan förbeställa?

EDIT: Synd att den tidigare möjligheten försvann.


Om vi inte pratar om specialmeal, gäller THAI:s pre-order endast för First class passagerare.



Manage My Booking | Pre-Order Meals | Thai Airways - Thailand

Nej, jag har förbeställt mat i Business åtminstone de tre senaste åren. Utbudet är mindre än i First, men det finns!
 
  • Gilla
Reactions: ekf
Flyger till Bangkok från Frankfurt i början på mars i First och funderar lite kring maten. Har kollat menyn för förbeställning men vore enklare att mäta mot vad som serveras på ordinarie menyn. Har googlat men man verkar få maila efter menyn, men nån kanske har flugit nyligen och vet om det brukar vara bra?

Har kollat förbeställningsmenyn men inget som sticker ut. Har någon ätit något annat än hummern att rekommendera? Hummern är inget jag kommer förbeställa så letar alternativ.

Den varma maten är inte deras forte så ha inte för höga förväntningar. Men förbeställ och om det inte faller i smaken kan du ta en rätt från ordinarie meny. FWIW Fru Flygare förbeställde pilgrimsmusslor senast och hon var mycket nöjd med den.
 

ekf

Medlem
Nej, jag har förbeställt mat i Business åtminstone de tre senaste åren. Utbudet är mindre än i First, men det finns!
Tack! Skyndade mig att förboka lite på min kommande resa i Business... Men jag tror att Thai har lite att lära av SAS vad gäller foto på ”Premium-maten”... ;)

Urvalet på tre av mina kommande turer i dec/jan....

8B64CD65-9388-4CF6-8F41-C41ECD7BC0AF.jpeg

2DD474F8-75CB-47CF-9146-B58A2E6021D1.jpeg

7ED0FB77-2428-4EF7-B882-47BEE5305232.jpeg
 
Toppen