Senaste nytt

Hertz i Thailand

Ronnie

Medlem
Hej!

Jag sökte efter Hertz i Thailand på google och hittade två olika web sidor.
Ena är den vanliga Boka hyrbil hos Hertz biluthyrning och sedan välja Thailand men jag hittade också denna rent car Thailand, car rent : Hertz Car Rental (Thailand) is the world's largest general use car rental brand

Priserna på rent car Thailand, car rent : Hertz Car Rental (Thailand) is the world's largest general use car rental brand är betydligt billigare jämfört med om man går via Boka hyrbil hos Hertz biluthyrning och väljer Thailand.

Har någon bokat via rent car Thailand, car rent : Hertz Car Rental (Thailand) is the world's largest general use car rental brand ? får man eurobonus poäng via den? är den säker?

Mvh
Ronnie
 

Ronnie

Medlem
Agehall,
jag har kört mycket i Thailand så de e inga problem. Har också hyrt bil och chaufför många gåner men tycker mera om friheten att köra själv. Men jag har alltid hyrt av mindre bolag och alltid på plats. Denna gång tänkte jag vara mera effektiv och boka i förväg och ha bilen redo då jag kommer till Suvarnabhumi.
 

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass.se, Ronnie!

Som agehall skrev, det är inte ofta lönt att hyra bil och köra själv i Asien(med vissa undantag).
Chauffeur service i länder som Thailand kan inte kosta så mycket heller.
 

Stefan62

Medlem
Rekommenderar inte att köra själv i Thailand - vad som än händer så är Du som utlänning skyldig!

Jag/vi hyrde bil med chaufför och det blev "friare" och trots att han var med oss och vi bjöd på allt under dagtid så var det värt det.
 

miles

Medlem
Jag som tillbringar mycket av min tid i Bangkok kan inte svara på frågan om Hertz i Thailand är bra, helt enkelt för att det aldrig skulle falla mig in att köra bil i Bangkok med omnejd :D
 

agehall

Medlem
Vi får nästan be om ursäkt för att vi är så ohjälpsamma, men hade detta varit ett amerikanskt forum hade nog en moderator tagit bort frågan för att ingen skulle bli stämd ifall något hände...

Jag misstänker att du har mer erfarenhet av att hyra bil i Thailand än vad resten av forumet har sammanlagt, så vi kan nog inte ge dig så mycket bättre råd än vi redan gjort..
 

Ronnie

Medlem
Jo jag förstår att många inte vill köra bil i Thailand pga trafiken och attityden mot utlänningar om nåt händer. Men jag har kört mycket i Thailand och i Bangkok så de e inga problem (jobbade två år utanför Bangkok) jag måste ha bil varje dag i tre veckor för att uträtta ärende etc. så bil kommer jag att hyra, tänkte bara höra mig för om någon vet skillnaden på just dom där två olika hertz websidorna.
 
Toppen