Senaste nytt

Mobilabonnemang i Sverige för de som bor utomlands

igelkotten

Medlem
Du har dubbla simkort i iPhone XS Max kopt i HK. Med svenskt SIM kan du ta emot SMS och samtal via ditt svenska nummer (dock kanske det kostar). For detta far du betala en manadsavgift forstas om det ar svenskt abb. Vet inte om kontantkort funkar.

Enda fordelen jag ser, ar att nar du val aker tillbaka till Sverige, att du inte behover byta simkort. Du avgor sjalv om just den forenklingen ar vart det for dig. For mig later det inte sarskilt vart, men sa har jag ett brittiskt 3 abonnemang med fri roaming nastan overallt pa jorden, sa har faktiskt inte haft just ditt problem nu pa nagra ar. Innan mitt nuvarande abb fick jag daremot alltid byta simkort - vilket jag tyckte var riktigt jobbigt. Daremot har du ju gott om tid pa flyget till o fran HK att byta simkort ;)
 
For mig later det inte sarskilt vart, men sa har jag ett brittiskt 3 abonnemang med fri roaming nastan overallt pa jorden, sa har faktiskt inte haft just ditt problem nu pa nagra ar. Innan mitt nuvarande abb fick jag daremot alltid byta simkort - vilket jag tyckte var riktigt jobbigt. Daremot har du ju gott om tid pa flyget till o fran HK att byta simkort ;)

Indonesien 2016 med svensk Tele2 var roamingen allt annat är fri.

Det fanns en butik land-side på flygplatsen i HongKong som hette något typ 01101. De bytte sim i min telefon på några minuter och tejpade fast mitt gamla sim på papper så det inte skulle försvinna. Mycket smidigt, och mycket bättre än motsvarande procedur i Singapore, och framför allt i Indonesien.

Jag tror att det finns asiatiska operatörer som erbjuder fri roaming i andra asiatiska länder. Det är något jag kommer att kolla på nästa gång jag reser till något land med höga roaming-priser och har mellanlandning på vägen.
 
Toppen