Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

mha321

Medlem
Jag har inget eget företag men betalar ibland räkningar åt en släktings företag med mina kreditkort. Sedan för han över pengarna till mitt konto. Jag mailade skatteverket för att fråga om detta upplägg innebar några problem. De skrev att det gick bra att göra så. Det kanske finns någon annan på forumet med mer info på temat?
Finns ingen anledning till att det inte skulle gå, så länge du provat betalar avgiften.

Däremot om du låter bolaget stå för avgiften och kasserar in poängen privat så finns det en risk att det klassas som förmån, eftersom det blir så väldigt uppenbart och inte medför någon faktisk fördel gör bolaget.
 
Då har jag en fråga... Säkert diskuterats flera gånger.
Men borde man inte kunna sitta och snurra ex. 50k med MC och AMEX?

Jag har en räkning på mitt MC som ska betalas nu på 50k, då borde jag väl kunna ta den med AMEX och Betalo för att få poäng? Sedan nästa månad, snurra tillbaka den på mitt MC konto för att få poäng på nytt?
 
Då har jag en fråga... Säkert diskuterats flera gånger.
Men borde man inte kunna sitta och snurra ex. 50k med MC och AMEX?

Jag har en räkning på mitt MC som ska betalas nu på 50k, då borde jag väl kunna ta den med AMEX och Betalo för att få poäng? Sedan nästa månad, snurra tillbaka den på mitt MC konto för att få poäng på nytt?

Nej, dessa kort tillåter inte betalningar till andra finansiella institut.
 

Ganoth

Ny medlem
Skaffa ett BG eller PG så kan du snurra runt det hur många vändor som helst dock kommer ju avgiften varje gång ;)
 
För några år sedan läste jag på något annat forum (=obekräftade uppgifter) om en snubbe som hade en skuld hos AMEX som han varje månad betalade med samma AMEX hos Western Union (avgift för betalningen tillkom). Vet ej om det är sant och i så fall om det fortfarande är möjligt att göra så.
 

NotRyan

Medlem
För några år sedan läste jag på något annat forum (=obekräftade uppgifter) om en snubbe som hade en skuld hos AMEX som han varje månad betalade med samma AMEX hos Western Union (avgift för betalningen tillkom). Vet ej om det är sant och i så fall om det fortfarande är möjligt att göra så.
Tja, du kan ju om inte annat skicka till någons bankkonto med W.U, och du kan betala med MC/Visa på westernunion.se

SEB kort (som ende kortutgivare) betraktar dock det som kontantuttag
 
Tidigare pratades om att man kunde sätta in pengar på Avanza. Går det fortfarande med Amex?

Avanza verkar vilja att man gör banköverföring, och jag ser bara att Betalo har överföring till bank, men då ej med Amex. Jag hittade ett bankgironummer till Avanza, men det verkar vara spärrat med Amex hos både Betalo och Billhop.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Majsan

Medlem
Nu ska ni få höra. Jag har kämpat sedan mars för att få min allra första voucher och min allra första business resa. Nu har jag endast 29.000 kvar och damen på amex säger att brytpunkten är sista december och inte i mars då jag fick kortet :eek: . Behöver alltså en paniklösning då jag verkligen sett fram emot vår första businessresa. Visst kan jag betala typ 3 kompisars hyra på mitt kort och sedan få Swish av dessa kompisar?
 
Toppen