Senaste nytt

Missat flyg? På grund av dig själv

jerk

Medlem
Missade flyget från Amsterdam-Zurich igår! Satt på loungen för länge! Trodde inte det tog 10-15 min gå till gaten! Trots jag kom dit 5min innan avgång! Det va ingen personal vid gaten och den va stängd! Jag hoppa över grindarna och springer in i tunneln. Där möter jag personalen som precis stängt flygplansluckan! Planet skulle gå kl0950! jag var där kl0945 prick! Tycker jag ska ha rätt gå ombord när jag va 5 min där innan avgång Mvh Jerk
 
Missade flyget från Amsterdam-Zurich igår! Satt på loungen för länge! Trodde inte det tog 10-15 min gå till gaten! Trots jag kom dit 5min innan avgång! Det va ingen personal vid gaten och den va stängd! Jag hoppa över grindarna och springer in i tunneln. Där möter jag personalen som precis stängt flygplansluckan! Planet skulle gå kl0950! jag var där kl0945 prick! Tycker jag ska ha rätt gå ombord när jag va 5 min där innan avgång Mvh Jerk

Jag antar att 0950 var avgångstid, ej boardingtid ;)
 

jerk

Medlem
Jo! Dom hade ropat upp mitt namn 4 gånger sa dom! Det va bara sura lite boka ett flyg dagen efter och åka tillbaks till Amsterdam med övernattning på hotell! Det tråkiga är det va businessbiljett med lounge i Zurich som jag såg verkligen framemot! Nu blev det ju ekonomi hem med LOT från Amsterdam-Tallinn Tallinn-Arlanda. Här möter jag personel som precis stängt luckan i slussen! Är 2-3 min för sen typ! :(:(
 

Attachments

  • FFAB6CC0-3695-4DCE-9C31-0B0600DB22E0.png
    FFAB6CC0-3695-4DCE-9C31-0B0600DB22E0.png
    482,8 KB · Visningar: 330
Last edited:

mano81

Medlem
Jag har haft två flygmissar. Den ena missen skyller jag på en kompis. Vi hade varit i New York i en vecka. Min kompis hade bokat biljetterna. Samma dag som vi skulle flyga hem fick vi för oss att vi skulle kolla att planet var i tid. Då går det upp för oss att vi har blivit ombokade till en tidigare flight som avgick fyra timmar tidigare än vår originalbokning. Vi skulle aldrig hinna. Men vi tog oss till JFK och lyckades ändå få flighten ombokad till Bryssel samma kväll. Men väl i Bryssel var det stopp. Där fick vi köpa nya biljetter till Stockholm. Har för mig att vi betalade 3000 kr/pers. I slutändan kom vi dock hem bara några timmar senare än planerat. Grejen var att min kompis sa att han aldrig blivit kontaktad om flygändringen. Något år senare erkände han dock att han hade hittat ett mail i inkorgen som kom ett par månader innan vår resa som informerade om detta.

Den andra missen så satt jag och min dåvarande chef och fikade efter säkerhetskontrollen i CPH (skulle till ARN) och tappade bort tiden. Ingen aning om det kostade extra då min chef skötte ombokningen med resebyrån. Men hon sa att vi skulle prata tyst om detta :)
 

Mr Planning

Medlem
En missad, en nästan missad samt en med betydligt lättare bagage.

Missad: BKK-FRA-ARN med Lufthansa, väl på plats i Frankfurt så upptäcker jag att jag inte har något boardingpass...
Blir att vinka av kompisen som kom med flyget hem, medan jag fick traska runt på flygplatsen fram & tillbaka tills jag fick ett nytt boardingpass (mot en smärre avgift) Hann hem och vända i tid, för att sedan åka ut till Arlanda igen och hoppa på flyget till Amsterdam.

Nästan missad: BKK-DPS , väckarklockan ringer, två personer tittar på varandra, stänger av klockan och somnar om.
En stund senare så vaknar vi i panik och det blir en vild taxiresa ut till gamla Don Muang (ja det var längesedan) varpå personal vid incheckningen säger att jag får inte flyga utan att träffa en läkare först då jag hade fått ett inflammerat öga.
Nu är jag säker på att vår tur är över för dagen, blir eskorterad ner i flygplatsens katakomber och får träffa en läkare som ger mig ögondroppar samt en ögonlapp (tänk pirater) och jag blir eskorterad till gaten i sista sekund!

Betydligt lättare bagage: ska flyga från Bali till Darwin, och har planerat väl (trodde jag) samtliga kläder förutom dom jag bär är inlämnade för tvätt, och av en slump så ser jag en tidning ligga, och ser då datumet... ska tydligen flyga till Australien idag, och hade mitt i min semester värld glömt bort vilken dag/datum det var.
Traskar bort där jag hade lämnat in kläderna, för att upptäcka att dom hade stängt för dagen.
Blev en snabb shoppingtur som räddade resan, men betydligt lättare väska.

En vecka senare så är jag tillbaka på Bali,en förvånad tvätt innehavare undrade vart jag hade tagit vägen...
 

Swissbob

Medlem
Missade flyget från Amsterdam-Zurich igår! Satt på loungen för länge! Trodde inte det tog 10-15 min gå till gaten! Trots jag kom dit 5min innan avgång! Det va ingen personal vid gaten och den va stängd! Jag hoppa över grindarna och springer in i tunneln. Där möter jag personalen som precis stängt flygplansluckan! Planet skulle gå kl0950! jag var där kl0945 prick! Tycker jag ska ha rätt gå ombord när jag va 5 min där innan avgång Mvh Jerk

Hoppas verkligen du var ironisk med det här inlägget, om inte så borde du läsa på lite hur flygresor funkar, inte direkt samma sak som att åka buss...
 
Toppen