Senaste nytt

Vilken hållplats på T5 Arlanda?

Delayed

Medlem
Jag har fast track men trodde att jag skulle tjäna igen tiden på en mindre säkerhetskoll.
Det gör du också om bussen går som den ska. Det är de gångerna (undantagen antagligen) tio minuter blir femton som blir tjugo... som är jobbiga att vara kvar på fyran. Sen säger ju Murphy att du kan åka bussen hundra gånger i rad och vänta max tio minuter när du har tre timmar att slå ihjäl på Arlanda. Den gång du har bråttom vet tyvärr även Murphy om det... :cool::(
 

Viking75

Medlem
Jag tackar för alla input. Jag kommer att välja bussen. Jag har aldrig sprungit på en flygplats och funkar det inte med bussen så får jag stå mitt kast.
 
Nu hittar jag bra på Arlanda och skulle därmed definitivt gå/småjogga bort till T5. Tycker bussen tar väldigt lång tid på sig att komma emellanåt.

Men om jag inte hade hittat lika bra hade jag nog tagit bussen, men läst på NOGA vilken gate jag skulle till och åt vilket håll jag skulle gå efter att ha kommit fram med bussen. Det är inte helt självklart om man aldrig varit där innan.

Lycka till!!
 

jacoph

Medlem
Gate 8 är det som gäller (preliminärt).
Då bussen stannar längst ute på A-piren slipper du gå "hela" vägen från Tax-Freen alt från B-säk ut till gate 8 om du tar bussen.

En aspekt man ska ta i beaktande är dock också vilken gate man ankommer på. Landar du på gate 36, 34 eller 32 är det bara att slinka ut direkt till vänster i Sky City och då slipper man gå runt säkerhetskontrollen och ner till bussarna. Kan vara mycket folk och trångt där i rusningstid.
 
Toppen