Hotell: Hilton Metropol London
Bokat rum: Billigaste
Uppgradering Familjerum!
Antal nätter: 2
Status: HHD
Kom till hotellet runt 10:15 gick till incheckningen och receptionisten sa jag hade blivit uppgraderad, inget rum var ledigt men om jag gick till loungen och tog en kaffe skull rummet vara klart på 30 minuter.
Jag sa att skulle ut ”på stan” och beräknade vara tillbaka runt klockan 13:00, det skulle inte vara något problem och rummet skull vara iordning.
Kom tillbaka 14:15 rummet var inte klart, om jag gick till loungen och tog en kaffe skulle det ordnas på 15 minuter sa receptionisten!
Gick till loungen och talade om för lounge receptionisten om att mitt rum inte var klart, han sa jag skall kolla upp detta.
14:45 frågade jag igen och han sa att det var på gång!
15:00 gick han hem, och efter ytterligare 20 minuter frågade jag den nya receptionisten om mitt rum var klar, tyvärr var det inte det, men jag kan ge de dig ett annat rum!
Fick ett familjerum, vet inte vad jag var uppgraderad till för rum innan allt detta strul.
När jag kommer till rummet så är soffan bäddad och klar, något trångt blir det med tre sängar på 180cm.
När jag kom tillbaka till hotellet under eftermiddagen idag, påpekade jag till receptionschefen att jag inte var nöjd med incheckningen igår, hon erbjöd 20.000 poäng, jag tackade och tog emot erbjudandet.
Sitter nu med 20.000 mer på kontot, men lika förvånad och sur för hur man behandlar en HHD.
Visa bifogad bild 82161