Senaste nytt

AMEX Elite och kreditering av 20.000 statuspoäng

Har precis fått hem mitt Elite. När trillar statuspoängen in på ens sas konto?
Ibland inom någon dag, vecka eller månad(er) på Amex kontot.
Lite olika. Men funkar det som det ska inom en vecka skulle jag säga. Men många här har ibland fått vänta läääänge och vara på Amex innan dom kommit.
Till sas kommer dom vid ditt vanliga svep efter dom finns på Amexkontot.
 

squeezen

Medlem
Har precis fått hem mitt Elite. När trillar statuspoängen in på ens sas konto?
Ibland inom någon dag, vecka eller månad(er) på Amex kontot.
Lite olika. Men funkar det som det ska inom en vecka skulle jag säga. Men många här har ibland fått vänta läääänge och vara på Amex innan dom kommit.
Till sas kommer dom vid ditt vanliga svep efter dom finns på Amexkontot.
Jag tolkade det som kontona in på EB, Andreas har klart rätt vad gäller att de ska synas på Amex reward sidan.

Jag vet två personer som fick sitt kort i November där statuspoängen inte trillade in på EB kontot så håll efter nästa sleep och ring till Amex om de inte kommit över då till EB från Amex kontot.
 
Jag hade problem med mina status poäng. Dröjde ca 2 månader innan amex löste det och förde över igen.
Dom hade "tappat" mitt EB nummer i början tydligen...o_O
 
Fick ringa till Amex kundservice idag för att kolla vart poängen har hamnat efter 2 månader utan någon syn utav poäng. Hon sa att det var märkligt och att hon skulle lösa detta direkt. Så väntar med spänning när dessa trillar in.
 
ringde också in då mina poäng inte kommit in på 2+ månader, fick besked om att kontakta sas för att allt ställts ut korrekt på Amex sida :rolleyes:, ringde sas som bad mig kontakta Amex för omskick av poäng :mad:... 20 min telefonkö till amex som nu tog mitt eb-nummer och skulle "skapa ett ärende". Poängen borde komma nästa vecka enligt supporten, time will tell.
 
Toppen