Senaste nytt

Välja sittplats på bonusresa med Turkish Airlines och Ethiopian

agehall

Medlem
Men det är ändå lite märkligt med två olika "seatmaps" om jag jämför SAS Classic och Seatguru. A330-200 ska vara flygplanstypen enligt SAS Classic Vi har fått platserna 2A och 2D, som enligt SAS är bredvid varandra. Och enligt Seatguru med gången emellan. Går säkert att byta ombord i värsta fall, men nu blir jag ju nyfiken vad det är som gäller.
Normalt sett brukar ju seatguru ha fel, men i det här fallet skulle jag nog tippa på att SAS Classic har fel. Vad är det för flight?
 

Big Birger

Medlem
Normalt sett brukar ju seatguru ha fel, men i det här fallet skulle jag nog tippa på att SAS Classic har fel. Vad är det för flight?

Jag har bara goda erfarenheter av Seatguru, men jag flyger å andra sidan inte vansinnigt mycket.

TURKISH AIRLINES - TK 748, WED 09OCT, ISTANBUL TR MAHE ISLAND SC, 01:40-11:10.
 

Mr Basic

Medlem
Borde vara den här du menar? Det är helt säkert gång emellan... I den här konfigurationen finns det ju ändå inte två platser bredvid varandra.
Kom bara ihåg att turkish är ökänd för equipment change :-(
Visa bifogad bild 82031
Är det här en alldeles ny inredning (ovanstående)?
Hittade nedanstående på Turkish hemsida (A330-200).
78A61A2F-4CD6-425E-952A-B39E1948F97E.png
 

Link

Medlem
Ser spännande ut! :) Sätena på andra sidan gången lär bli väldigt enskilda på grund av ryggarna från mittenraden. Annorlunda lösning. Känns som om mycket yta går till spillo jämfört med till exempel SAS Business.
Som en person som älskar fönsterplats så begriper jag inte varför man inte helt enkelt gjorde alla fönsterplatser privata istället för att mitten och högerraden ska sitta och titta på varandra. Det måste ha varit någon blind människa som bestämde att alla stolar ska ha ryggen mot fönstret.
 

Anna W

Ny medlem
Jag ska flyga Istanbul-Bangkok och fick till svar att det finns 2-3-2 platser, tyvärr var alla fönsterplatser upptagna. Nu blev jag seatad på 1B tror ni att man kommer störas mycket av köket eller toaletterna?
Är ju nattflyg, så min plan är att sova..

Och en fråga till, flög förra julen med Emeriates Businessclass, och från Dubai till Bangkok fick man en privat stol utan någon bredvid sig!

Är Turkish jämförbart, eller kommer jag bara bli besviken?

Med vänlig hälsning, Anna
 
Toppen