Senaste nytt

Radisson Golf and Convention Center -Batam

Wipe75

Medlem
Hej

Har bokat några nätters utflykt från Singapore till Batam.
Är det någon som provat Radisson där? Ser ju väldigt bra ut.
 

jerixon

Medlem
Nej jag har aldrig varit där heller, men har varit sugen ett par ggr.
Har du besökt hotellet nu?
Någon feedback?

MVH,
Johan
 

Wipe75

Medlem
Så, hemma efter 5 dagar på Radisson Batam. Den korta slutsatsen, Väldigt prisvärt för 15000p.
Stort och trevligt hotell med rejält poolområde med utsikt över golfbanan. Bra restaurang. Frukosten är riktigt bra, ingick inte i priset men som Platinum fick iaf en av oss två inkluderat. Helt ok golfbana.
Nackdelen, området utanför är inte jättetrevligt. Nu har jag ganska lite erfarenhet av Asien generellt men skitigt. Hotellet skjutsar till närmaste shoppingcenter där det finns en Carrefour bland annat.

Skulle lätt kunna tänka mig att åka tillbaka.
 

jerixon

Medlem
Tyvärr något jag känt av flera ggr i Asien att det inte är speciellt roligt utanför resorten.
Vad kostade golfen? Var det hyffsad nivå? lira ni några andra banor?
Jag kanske får ta en sväng nån gång.... frågan är bara hur man ska få tid med allt :D haha


Så, hemma efter 5 dagar på Radisson Batam. Den korta slutsatsen, Väldigt prisvärt för 15000p.
Stort och trevligt hotell med rejält poolområde med utsikt över golfbanan. Bra restaurang. Frukosten är riktigt bra, ingick inte i priset men som Platinum fick iaf en av oss två inkluderat. Helt ok golfbana.
Nackdelen, området utanför är inte jättetrevligt. Nu har jag ganska lite erfarenhet av Asien generellt men skitigt. Hotellet skjutsar till närmaste shoppingcenter där det finns en Carrefour bland annat.

Skulle lätt kunna tänka mig att åka tillbaka.
 

Wipe75

Medlem
Tyvärr något jag känt av flera ggr i Asien att det inte är speciellt roligt utanför resorten.
Vad kostade golfen? Var det hyffsad nivå? lira ni några andra banor?
Jag kanske får ta en sväng nån gång.... frågan är bara hur man ska få tid med allt :D haha


Golfen kostade ca 600 på vardagar och 800 på helger. Inkl golfbil och caddie. Caddien förväntar sig ca 150 i dricks efteråt. Men dom är värda pengarna.
Banan var rätt blöt nu, men höll skicket riktigt bra. Vi som var iväg har spelat golf på hyfsad nivå och var väldigt nöjda med layout. Finns inga dåliga hål, men kanske inte heller något signaturhål.
Den var så bra att vi inte "orkade" ta oss iväg och spelade något annat.
 
Toppen