Senaste nytt

Qatar Airways till Kuala Lumpur

Vet jag inte hur ditt resemönster ser ut, men den här resan gör att du kommer väldigt nära Britissh Airways silver som är bland de bättre "näst högsta nivåerna" på marknaden.
Husk at i tillegg til 600TP for å få sølv på BAEC så må du ha 4 BA flyturer også i tillegg til Qatar flyturene. Er enig i at BA sølv er veldig bra, minst like bra som SAS gull. Klarer du å samle 1500 får du BA gull (OneWorld Emerald) og da får du bl.a tilgang til F lounger over hele verden. Så har du mulighet til å velge er BAEC et mye bedre program enn SAS Eurobonus.
 

MartinH

Medlem
Om du inte faktiskt skall stanna i Kuala Lumpur en hel månad så går det bra (oftast till liknande pris) att boka en s.k. open jaw, ut till ett ställe, hem från ett annat. Så ut till KUL, hem från nåt annat ställe som Qatar flyger till, t.ex. Penang, Phuket, Krabi, Bangkok, Singapore, Vietnam, Bali etc.
 

pep

Medlem
@vonschnork Samt att om du är sugen på att jobba upp status så har du ofta riktigt prisvärda alternativ i business med Malaysian.
De flyger i princip överallt i asien och finns massor av sjyssta priser.
@pep är en expert på detta...
Ja der er kampagner naesten uafbrudt..og hvis du rejser biz med dem er du i Z eller D-klasse der giver god intjenining til Oneworld. Returbilletter er specielt billige. Og masser af afgange - fidusen kan vaere at tage en round-trip fra KUL saa den matcher din returrejse fra KUL til ARN paa vejen hjem fra din regionale trip. Og brug lidt tid i loungerne i KUL, de er "my favorite waste of time". Malaysia Airlines

Skandinavien-KUL: I oejeblikket er der (vistnok) ogsaa ultrabillige biz-rejser med Etihad fra OSL - men husk de er ikke med i Allianserne (OW, *A, eller Skyteam). Proev evt. at soege paa hipmunk.com
 

vonschnork

Medlem
Update - ringde till Qatar och pratade med en trevlig dam som hjälpte mig med bokningen.
De körs kampanjer som tydligen går att kombinera - 20% på R + I Business (såsom min rutt ligger), vilket gör att jag hamnar på ca 15.900kr ToR ARN-K.L. Får ändra om från 10/1 - 10/2 till 7/2 så jag inte är borta länge än en månad. Utöver detta är det 4x Qmiles på resan vilket då ger mig ca 60k Qmiles. För detta får man tydligen en enkel till Doha (eco) (alltid nåt..=)
Det känns ju som spontant en bra deal och tack för tipsen om att avvakta till just kampanjerna som nu verkar rulla ut @palmen !
 
  • Gilla
Reactions: pep

squeezen

Medlem
Update - ringde till Qatar och pratade med en trevlig dam som hjälpte mig med bokningen.
De körs kampanjer som tydligen går att kombinera - 20% på R + I Business (såsom min rutt ligger), vilket gör att jag hamnar på ca 15.900kr ToR ARN-K.L. Får ändra om från 10/1 - 10/2 till 7/2 så jag inte är borta länge än en månad. Utöver detta är det 4x Qmiles på resan vilket då ger mig ca 60k Qmiles. För detta får man tydligen en enkel till Doha (eco) (alltid nåt..=)
Det känns ju som spontant en bra deal och tack för tipsen om att avvakta till just kampanjerna som nu verkar rulla ut @palmen !
Det är bra pris.
Kanske ändå skulle bokat nåt, med platinum
Bonus blir det riktigt bra med miles.
 

vonschnork

Medlem
Update - det var lite oklart med just denna rabatt. Kvinnan jag pratade med igår hävdade bestämt att jag skulle hamna på 15.900SEK, men när jag kollade idag och pratade med en ny person på QR var det oförändrat 18.485SEK. Detta löste sig tillslut och hamnade på lite drygt 16.000SEK.
Vart den planerade rutten som bifogad i trådstarten, och fick bekräftat att det är Qsuite som gäller ARN - DOH / DOH - ARN.
Skulle vara ett understatement att säga att jag är taggad på denna flygning...

Utöver A350 flighterna är det 777 samt 787 - där 777 DOH-KL är 2/2/2 seating, och 787 är 1/2/1 seating.
Hela business-kabinen är just nu tom med undantag för reserverade platser 3E & F på 787 samt 2J & 3K på A350 DOH-ARN.

Vad säger QR proffsen om val av seating? På SeatGuru är det enbart 787 som är grönmarkerad som 1K / 1A som bästa seating.
Gällande Qsuite känns det ju som en skön grej att flyga baklänges. Någon som har testat?
 
Last edited:
Toppen