Senaste nytt

Priority Pass, rätt värdelöst?

Bamsefar

Medlem
Nu råkar jag ha två PP, men jag har faktiskt inte lyckats använda PP någon enda gång...

T.ex. SAS från EWR (Newark, New York), eller Oslo...

Någon som får det att fungera bättre?
 

tourist

Medlem
Nej, på OSL och i EWR terminal B finns ju inga PP-lounger. Förhoppningsvis mer användbart till något annat av dina resmål.
 

GVA380

Medlem
Min erfarenhet är att PP funkar OK, och är bra om man inte har status. Har använt det på vad jag kommer ihåg FRA (Tidigare AA Admirals Club, numera Luxxlounge), GVA (Dnata Skyview, Horizon och Swiss Business Class Lounge), ZRH (Swiss och Dnata Skyview), ARN, LHR. Standarden på loungerna varierar mycket, de som drivs av flygbolag är bra till mycket bra men kan även vara sämre än de privata loungerna. Dnata är ett strå vassare än Swiss på de Schweiziska flygplatserna.
 
Last edited:

joemume

Medlem
Jag tycker att Priority Pass faktiskt varit ett värdefullt komplement de gånger när man normalt inte har tillgång till lounge.
Det fungerar på väldigt många av de flygplatser jag besökt, primärt i Europa och USA och har varit jättebra för mina behov.
Men vissa lounger har inte samarbetsavtal med PP och det kan vara lite surt, precis som du nämner. Men 95 procent av gångerna har det fungerat och varit en bra "försäkring" om att man alltid får loungeaccess, oberoende av bolag.
 

vicce

Medlem
Jag har använt mitt PP ett flertal gånger då jag inte kunnat använda mitt EBG.

Det skiljer väldigt mycket på loungerna, exempelvis Malmö Aviations lounge på GOT eller BMA och Air China First Class Lounge på PEK.

Tycker det fungerat utmärkt de gånger jag velat använda det, men visst. Det finns gånger då man hade velat ha access till en lounge men så finns det ingen som PP har samarbete med.
 

Bamsefar

Medlem
Nej, på OSL och i EWR terminal B finns ju inga PP-lounger. Förhoppningsvis mer användbart till något annat av dina resmål.

Mja nu är det ju typ dom två där jag behöver det.... Annars åker jag alltid business pga mina allergier. Så japp jag har provat men som sagt det är vädelös förmån.
 

PYRZ

Medlem
Säga att den är värdelöst är väl lite att ta i. Det beror på vad man jämför med. Har man inte status korten från flygbolagen tycker jag att det funkar relativt bra. Har använt det ganska ofta i Latin Amerika och Asien. Kvaliten på loungerna är lite ojämt. I Europa, speciellt i CDG och FRA är det inte så lätt att använda det heller.

Och det är väl knappast ett förmån. Man får betala för det, antigen direkt eller indirekt i form av kortavgift till Amex, Eurocard mm...
 
Toppen