Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på IHG (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn)?

Osäker på ifall det alltid skall ingå Club access om man får ett Clubrum hos Crowne Plaza men det gör det iaf inte hos Intercontinental har det visat sig.
Hm, jag trodde det var hela poängen med clubroom att det skulle ingå club access? Vad är annars skillnaden gentemot samma rum fast utan club-tillägget i namnet?
 

Kris

Medlem
Osäker på ifall det alltid skall ingå Club access om man får ett Clubrum hos Crowne Plaza men det gör det iaf inte hos Intercontinental har det visat sig. Och jag har fått välja det på t.ex. Brussels airport vill jag minnas.
Det är ingen officiell förmån för Spire Experience IHG® Rewards Club | Rewards That Travel With You | IHG

Dock är det en del CP som på prov (?) gjort detta de senaste 1-2 åren. Jag har själv fått det på några ställen, men inte alla om jag minns rätt. CP på Heathrow gav Club access till Spire när det var helt nytt, men förmånen försvann senare. Kan ju iofs ha ändrats igen då jag inte bott där på ett par år.
 

palmen

Moderator
Bor på Crown Plaza Potsdamer Plats och fick ett King Executive room. Säkert 4 meter i tak och väldigt nytt och fräscht.
Vid checkin fick jag välja på drinkvoucher, poäng eller access till club loungen. Känns som ett rätt enkelt val då man ska bo här några dagar.
 

Kris

Medlem
Hm, jag trodde det var hela poängen med clubroom att det skulle ingå club access? Vad är annars skillnaden gentemot samma rum fast utan club-tillägget i namnet?
En klassisk scam... We have upgraded you to a club room sir... Osv. För en kund som inte vet vad det innebär är det en easy win.

På vissa hotell har Club room andra amenities, högre våning etc. Men ofta är det ju motsvarande ett "deluxe room" (eller vad nu hotellet i fråga väljer att kalla det)

Det sagt, håller med. Vitsen med ett Club room utan access till salongen är begränsad IMO .
 

Kris

Medlem
Bor på Crown Plaza Potsdamer Plats och fick ett King Executive room. Säkert 4 meter i tak och väldigt nytt och fräscht.
Vid checkin fick jag välja på drinkvoucher, poäng eller access till club loungen. Känns som ett rätt enkelt val då man ska bo här några dagar.
Nice att salong-tillträde finns som val. Indeed, lätt val. :)
 

Martin Gren

Medlem
Intercontinental Bangkok

Upograderad till King Executive Deluxe från King Deluxe
Amb Gold på poängnatt

Fick välja mellan frukost eller cocktail hour när jag checkade in. Eftersom jag checkar ut innan cocktail hour startar var valet lätt.
 

Kris

Medlem
Intercontinental Bangkok

Upograderad till King Executive Deluxe från King Deluxe
Amb Gold på poängnatt

Fick välja mellan frukost eller cocktail hour när jag checkade in. Eftersom jag checkar ut innan cocktail hour startar var valet lätt.
De har klart en generös policy på IC Bangkok mht reward stays. Nu har jag iofs aldrig bott i "grundkategorin" (alltid blivit "uppgraderad"), men som jag förstått det är skillnaden mest en fråga om våningsplan. Anyway, högre upp är ju alltid trevligt. :) Det som sticker ut är frukost/cocktail hour som Gold på reward stay. Snyggt! I synnerhet som IHG Spire inte fixar frukost de flesta ställen.

Sist höjdes IC BKK til 35k/natt. Med tanke på statusförmåner och relativt bra balans pris i poäng vs cash (i alla fall de gånger jag bott där) är det ett bra ställe att använda eventuella IHG-poäng.
 

Kris

Medlem
Uppgraderad till från beach villa till OWB på IC Bora Bora Le Moana, 5 nätters vistelse revenue. Amb Plat.
Härligt! Blir det någon rapport därifrån? :)
Var det en regelmässig 1-cat upgrade, eller lyckades du knipa någon av de "högre" kategorierna (som iofs mest verkar relatera till view/location. Har inte varit där själv, men alltid intressant att höra)
 
ja, ska försöka lägga upp en rapport framöver. Gissar att det bara var en 1-cat upgrade men lite oklart hur de rankar. Vi var hursomhelst nöjda då vi var näst längst ut på vår OWB-arm och med utsikt mot Mt. Otemanu :). Väldigt bra Ambassador recognition från hotelldirektören Mrs Levy vid rundvisning och under hela vistelsen, välkomstpoäng och bubbel på rummet blev det också :p
 
Toppen