Senaste nytt

Nya regler för värvning till Amex (gäller tills vidare)

robertkniv

Medlem
24h funkar bra, så länge det finns en och samma tråd att bevaka är det väl inget problem.

Ett förslag om det skulle vara för mycket admin är att någon av de som är ”nuvarande” värvare har i uppdrag att rodda med efterföljare. Och att man således gör det i en tråd och inte PM skulle öka transparensen lite också.

Ett förbättringsförslag är att man gör denna övning 5-1 dagar innan månaden börjar och publicerar morgonen på den första. Då är det alltid samma villkor för alla månader (utom då månadernas varians med 28/29/30/31 dagar), men man får i alla fall en hel månad. Så kan ingen gnälla på det iaf.

Hade förmånen att vara värvare förra månaden, än så länge inte sett någon aktivitet. Om det är få kortansökningar eller om jag ska ta det som kritik på reserapporten vet jag ej :p
 

palmen

Moderator
Ett förslag om det skulle vara för mycket admin är att någon av de som är ”nuvarande” värvare har i uppdrag att rodda med efterföljare. Och att man således gör det i en tråd och inte PM skulle öka transparensen lite också.
Problemet om du gör det i en öppen tråd är att allas amex länkar kommer att spridas där, och det är något vi inte vill, därav tar vi det i PM. Bara de som är värvare får sina länkar publicerade.
Tror även det är bra att någon som inte värvar är den som hanterar detta. Inte för att jag misstror någon men det minskar risken för egna intressen.
 

agehall

Medlem
Skall vara snäva kriterier.. annars faller lite av grejen.
Nej, faktiskt lite tvärt om - det skapar ett nytt race som vi inte har någon som helst nytta av. Och att tillföra ett mekaniskt moment som att bevaka en viss tråd tillför väldigt lite - det är de olika kriterier som krävs för att få vara med i utlottningen som gör skillnad och skapar olika urval.

Jag förstår om det av arbetsmässiga skäl är enklare för Palmen & Co att ha kort anmälningstid men låt oss inte göra det till något det är genom att försöka motivera det på andra sätt.
 

Kimmen00

Medlem
Nej, faktiskt lite tvärt om - det skapar ett nytt race som vi inte har någon som helst nytta av. Och att tillföra ett mekaniskt moment som att bevaka en viss tråd tillför väldigt lite - det är de olika kriterier som krävs för att få vara med i utlottningen som gör skillnad och skapar olika urval.

Jag förstår om det av arbetsmässiga skäl är enklare för Palmen & Co att ha kort anmälningstid men låt oss inte göra det till något det är genom att försöka motivera det på andra sätt.

Fast 24-36h gör väl inte ett race? Alla är inne iaf dygnet rynt :)
Jaja.
 

robertkniv

Medlem
Problemet om du gör det i en öppen tråd är att allas amex länkar kommer att spridas där, och det är något vi inte vill, därav tar vi det i PM. Bara de som är värvare får sina länkar publicerade.
Tror även det är bra att någon som inte värvar är den som hanterar detta. Inte för att jag misstror någon men det minskar risken för egna intressen.
Fast nej, värvningslänken behövs först när månadens värvare är utsedda. Därefter kan den tas i en tråd eller PM.
Var mer själva anmälningsdörfarandet jag syftade till dock. Men var bara ett förslag för att du/ni ska slippa känna presssen att du alltid måste rodda detta osv.
 

Samosaguas

Medlem
Tänkte att jag skulle återrapportera utfallet från förra månaden, eftersom jag var en av de som fick möjlighet att vara värvare då. Totalt fick jag in två värvningar - en till Elite och en till Premium. Dock ingen under perioden med 25% extra bonus.

STORT TACK till er två som valde min värvningslänk! Uppskattas verkligen.
 

Johan Gott

Medlem
Nu har vi kört 2 vändor med detta och personligen tycker jag att det fungerat väl. Självklart lite "barnsjukdomar" samt misstag som begåtts men också rättats till.

Vad har ni andra för synpunkter på detta om ni ska utvärdera första 2 månaderna?
Vad det verkar från första omgången med 5 värvare så kom det in värvningar till åtminstone 3 av personerna och den indikation jag fått från oktober månad är att det även kommit in värvningar där.
Tidsåtgången för min del för att hantera detta är acceptabel, tar max 1h att fixa med allt.

Det jag noterat som önskemål är
  • Längre tid att anmäla sig än ca 1 dygn
    Anledningen till den "korta" tiden är för att det premierar de som är mest aktiva, självklart finns det många personer som är aktiva men råkar vara "offline" just den dagen. Förlänger man tiden blir det även mer administration för min del samt att det blir mer tider att passa. Nu kan jag lägga upp det så jag vet att dagen efter ska det stängas och gå igenom.
  • Ha en tråd som uppdateras med nya värvare samt en ping i tråden för att notifiera om detta
    Detta har jag infört och vi har nu en tråd som ligger som sticky i forumet där vi kan uppdatera första posten
  • För snäva kriterier för att bli värvare
    Detta var en synpunkt från första månaden då vi satte ribban rätt högt med minimum 1000 inlägg. Detta var också helt tanken, att premiera de som varit "mest" aktiva en längre tid. Tanken är dock att ha olika kriterier som ska kunna passa "alla" målgrupper någon månad åtminstone. Att premiera de som är aktiva nu är målet, och inte leva på gamla meriter att man skrev 1000 inlägg för 5 år sedan.
Vad har ni för tankar och idéer?
Har ni några förslag på vilka kriterier ni skulle vilja se (kan inte lova att några kommer med men alltid bra med lite input och tankar)?
Ska vi fortsätta med detta sätt att göra värvningar? Eller vill folk gå tillbaka till det "gamla" sättet med "först till kvar" eller "bäst copy paste motivering"?

Nu är jag kanske lite partisk eftersom jag fick förmånen att vara värvare i oktober. Men jag tycker systemet är bra. Förutsatt att @palmen orkar lägga den tid som krävs får detta gärna fortsätta.

Jag fick 5 värvningar (mkt mer än jag förväntat mig) under oktober och känner stor tacksamhet till de som valde min länk, @palmen som fixar detta, och alla andra som ser till att vi har detta forum!
 

Hafermann

Medlem
Nu är jag kanske lite partisk eftersom jag fick förmånen att vara värvare i oktober. Men jag tycker systemet är bra. Förutsatt att @palmen orkar lägga den tid som krävs får detta gärna fortsätta.

Jag fick 5 värvningar (mkt mer än jag förväntat mig) under oktober och känner stor tacksamhet till de som valde min länk, @palmen som fixar detta, och alla andra som ser till att vi har detta forum!
Grattis! Vad roligt att det ger önskat utslag.
 

Tomsas

Ny medlem
Beställde Amex elite för någon dag sedan utan att använda värvningslänk och har inte hunnit få kortet än. Någon som vet om det går att komplettera värvningsuppgifter efter beställning?
 
Toppen