Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Nu ska jag boka mina första 2-4-1 någonsin. Jag har tänkt att boka en OJ. Om jag förstår det rätt så kostar det alltså 375SEK/biljett om jag vill boka via kundtjänst, åtminstone via Tallinn. Kalla mig dumsnål här, men kan jag istället boka en ToR i webbgränssnittet och sedan ringa för att be dem att ändra biljetten?

Alternativt, är det samma kostnad om jag ringer SAS vanliga kundtjänst? (De brukar vara jäkligt trevliga när jag tidigare försökt sy ihop konstiga bonusresor)
Var får du summan 375 ifrån? Det kostar 150 kronor att boka via kundtjänst (per person) och sen tillkommer 450 kronor i avgift också utöver skatterna.
 

squeezen

Medlem
Nej, det känns som att 450 och 375 är samma avgift så att säga men att det anges ett belopp på ovan sida men att Tallin tar en service fee på 450?
Jag har nog aldirg sett de 450 skrivna i några villkor utan bara på räkningar från gjorda bokningar..?
 

ekf

Medlem

Aih890

Medlem
Det här har säkert svarats på redan, men vad händer om man t.ex har bokat någon typ av fullt återbetalningsbar biljett med pengar och fått poäng för det så man tjänat in AMEX vouchern delvis pga det, sen bokar man av den i nästa månad, eller om man bokar av den i nästa år. Går man minus på poäng så att man kan förlora vouchern då?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen