Senaste nytt

Nytt Scandic Mastercard, 10.000 Friends-poäng vid godkänd kortansökan

WongHauw

Medlem
Antagligen passar den här tråden bättre i den här delen av BC än under "Skandinaviska hotellkedjor". Verkar som rykten @Konto93 hade hört om var sanna. Imorgon kommer Scandic gå ut med en nyhet om ett Mastercard som generar Scandic Friends -poäng vid köp. Det verkar som Choice och andra mer internationella och "finare" kedjor är mer populära på det forumet men intressant att Scandic går (äntligen) med i (kort)leken också.

Utgivare av kort är allas vår SEB som också utfärdar kort åt Choice (och SAS såklart).

Vilka andra fördelar än relativt mager nyteckningserbjudande kommer det här kortet att ha? Hur många Friends-poäng per krona tjänar man? 10.000 räcker ju bara till en frinatt på de mest sunkiga Scandics/Scandics som ligger längs motorvägar och huvudleder. Flesta ställen går på 20.000-40.000 poäng och ända får man ingen restaurangkupong längre vid frinätter.

Kortkostnaden blir på samma nivå som t.ex. Coop Mera MC, 29 kr i månaden.
 

Berglund

Medlem
Jag som har Norwegians gratiskreditkort och lägger till deras hyrbilsförsäkring (självriskeliminering) för 249kr per år kan tänka mig att byta till Scandics Mastercard då jag i så fall ”köper” 10 000 Scandicpoäng för 100 kr i mellanskillnad mot vad jag har nu.

Scandic kortets hyrbilsförsäkring gäller både i Sverige och utomlands samt upp till 20 000kr per tillfälle (max 2 skador per år) och fås genom Trygg Hansa.

10 000 Scandicpoäng för 100kr kan jag leva med, det känns ändå som ett bra pris.
 

mha321

Medlem
Intressant. Tolkar jag det rätt gäller den, till skillnad från många av de andrs korten, även om man hyr bilen utan att vara på resa? (hej, avis!)
 

intuition

Medlem
Scandic gör samma sak som andra hotellkedjor och skapar ett brandat mastercard. 10 000p i bonus vid ansökan. 20p/100kr och att extra-kort tjänar poäng till ett gemensamt konto är andra förmåner. Kostar 29kr/månad (+9kr/månad per extrakort)

Mastercard | Scandic Friends Mastercard

PS Det är SEB kort som är utgivare, samma som SAS och Nordic Choice - de verkar ha en ganska aktiv marknadsavdelning för tillfället!
 
Fördelar | Scandic Friends Mastercard | Scandic Hotels <= mer info

Möjligheten till extrakort verkar finnas, 9 kr i månaden eller 108 kr per år.

Tydligen tjänar man 0,2 poäng per krona eller 20 p/100 kr.

Inget i listan som gör att jag som innehavare av SAS MC blir särskild intresserad att ta ett UC för detta.

Jag som har Norwegians gratiskreditkort och lägger till deras hyrbilsförsäkring (självriskeliminering) för 249kr per år kan tänka mig att byta till Scandics Mastercard då jag i så fall ”köper” 10 000 Scandicpoäng för 100 kr i mellanskillnad mot vad jag har nu.

Scandic kortets hyrbilsförsäkring gäller både i Sverige och utomlands samt upp till 20 000kr per tillfälle (max 2 skador per år) och fås genom Trygg Hansa.

10 000 Scandicpoäng för 100kr kan jag leva med, det känns ändå som ett bra pris.

Jag läser villkoren för Scandic MC självriskskydd vid hyrbil och som jag förstår det så är det en rak reducering av självrisken (med en självrisk på 250 kr till Trygg Hansa :rolleyes:) - oaktat om kostnaden för skadan är lägre än självrisken eller inte. Jämför ex BRA MC som enbart ersätter självrisk om skadan överstiger självrisken = om du inte köper till självriskreducering är det rätt värdelöst.

Dock skriver Scandic detta som exempel:
Du har en självrisk om 2 000 kr i ditt hyreskontrakt och råkar skada sidospegeln samt göra en repa i lacken. När du lämnar tillbaka bilen konstaterar hyrbilsfirman, efter kontakt med sitt försäkringsbolag, att det kostar 6000 kr att åtgärda skadorna. Du har då möjlighet att få din självrisk på 2000 kr ersatt via din försäkring i kortet eftersom skadekostnaden överstiger självrisken.

I min värld är exemplet felaktigt. Åsikter?

Villkor:
https://sebkort.com/doc/se/SCPI0W-carrental-insurance-info-SE.pdf
https://sebkort.com/doc/se/SCPI0W-carrental-insurance-toc-SE.pdf
 

Meazza

Medlem
Nu blev det dags att hoppa på det här. Grymt erbjudande just nu:
  • 6 månader utan månadsavgift (värde 29 kr/mån)
  • Fri entré till våra gym till sista juli 2020 [gäller även befintliga kortinnehavare]
  • 10 000 baspoäng i välkomstbonus när du gör dina tre första köp inom 30 dagar
Scandic Friends Mastercard
 

John Rambo

Medlem
Klart intressant - tänkte i dagarna boka 2 okynnes-nätter för att få lvl3 och således kunna börja träna där istället.. Nu behöver jag inte stressa ihop de nätterna, utan har fram till sommaren på mig istället
 
Toppen