Senaste nytt

Billhop eller Betalo?

Nahoj

Medlem
verkar vara 4 dagar även för Visa/Mastercard. Jag har inte kunnat välja att betala något tidigare än om 4 dagar oavsett vilket kort jag väljer.

När jag valde att betala med Mastercard senast, poppade ett meddelande upp om att jag kunde välja 2 dagar. Genom knapptryckning justerades betaldatumet till två dagar tidigare. Dock var jag ovetandes om det ända fram till att betalningen skulle godkännas, eftersom det i datumvalet först inte gick att justera till ett tidigare datum än fyra betaldagar.
 
När jag valde att betala med Mastercard senast, poppade ett meddelande upp om att jag kunde välja 2 dagar. Genom knapptryckning justerades betaldatumet till två dagar tidigare. Dock var jag ovetandes om det ända fram till att betalningen skulle godkännas, eftersom det i datumvalet först inte gick att justera till ett tidigare datum än fyra betaldagar.
Intressant. Var de med app eller hemsida? Körde några betalningar med appen i fredags med MC men blev 4 dagar där på alla.
 

Cederlund

Ny medlem
Ja SAS MC har 10k/24h och 24k/4dygn.

I AMEX villkor ser jag ingen fastställd summa. Men det finns säkert någon här på forumet med bättre info om det.

Ni som använder SAS MC till Billhop/Betalo, får ni EB poäng?
Jag kollade med Billhops kundtjänst, fick ett något luddigt svar...

"när det gäller SAS EuroBonus kort, gäller beloppsgräns i enlighet med kontantuttagsgräns och det är tyvärr inte säkert att det blir poäng. Några kunder får dem, några inte.
Så om du kan testa, vore det ett bra sätt för att ta reda på det."
 
Ni som använder SAS MC till Billhop/Betalo, får ni EB poäng?
Jag kollade med Billhops kundtjänst, fick ett något luddigt svar...

"när det gäller SAS EuroBonus kort, gäller beloppsgräns i enlighet med kontantuttagsgräns och det är tyvärr inte säkert att det blir poäng. Några kunder får dem, några inte.
Så om du kan testa, vore det ett bra sätt för att ta reda på det."

Varför envisas så många med att fråga kundtjänst. Duger inte infon här på BC?
 

Cederlund

Ny medlem
Lita aldrig på kundtjänst! Ring inte dit och ställ framför allt inte frågor om sådant som de inte har ett dugg aning om. Det är bara slöseri med din (och deras) tid!

Jag kollade med SAS MC kundtjänst, jag får inte EB poäng när jag betalar räkningar hos Billhop med deras kort. Blir att köra vidare med Amex hos Billhop.
 

jumbooze

Medlem
Jag kollade med SAS MC kundtjänst, jag får inte EB poäng när jag betalar räkningar hos Billhop med deras kort. Blir att köra vidare med Amex hos Billhop.
Om jag vore du så skulle jag testat en liten räkning med SAS MC och se hur det går, kundtjänst är lite som John Pohlman, de kan helt enkelt svara men sen blir det som det blir...
Därför säger många lita inte på kundtjänst eller sparka inte på den Björn som sover osv.
Vissa saker är som GSG avdrag, ta det som funkar och vinka och le
 

gneken

Medlem
Precis leasat en bil från VW. Någon som vet om det går att betala den fakturan med Betalo eller Billhop? Eller kommer det vara någontyp av finanstjooohej och billhop/betralo blinkar rött?
 
Toppen