Senaste nytt

Vilka hyrbilsfirmor har Volvo S90 eller V90?

Jag har fått S90 ett par gånger på SIXT LAX flygplats kontor. Sett också att dom har ett flertal nya XC90 ståendes.

En variant du kan köra för att vara säker på att få den modellen du vill är att köra sunfleet i Sverige.
Jag vet, det är ingen hyrbil och blir dyrare än hyrbil vid längre körningar, men för kortare körningar och för att veta säkert att du får den bilen du vill ha så är det ett säkert sätt.
 

Canadien

Medlem
Du får använda bilen the 2018-way, fläkten på auto och ställ in önskad temperatur. Vill du därefter höja eller sänka behöver du inte röra skärmen alls, aktivera röststyrning på ratten och be bilen ändra temperaturen. :cool:
Ska man behöva prata med sin bil nu också. Vad är nästa försämring? Att man måste börja prata med sin svärmor också?
 

Niclas.J

Medlem
Ska man behöva prata med sin bil nu också. Vad är nästa försämring? Att man måste börja prata med sin svärmor också?

Det måste man som tur är inte. Men om argumentet är att inte behöva titta bort från vägen är röstfunktionen den säkraste lösningen, oavsett valet mellan touchscreen eller fysiska knappar.

Men - på tal om just fläkt. Jag upplever ofta, särskilt när man åker taxi, att det än idag är många som ställer in fläkthastigheten manuellt. Det finns nog knappt en enda modern (vettig) bil idag som inte sköter det bättre själv genom auto och därefter önskad temp.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

Canadien

Medlem
Det finns nog knappt en enda modern (vettig) bil idag som inte sköter det bättre själv genom auto och därefter önskad temp.
Du har m a o inget åksjukt barn som vill ha max fläkt på minusgrader på höger framsäte, själv 20 grader med medium nivå blås på förarplatsen, baksätesresenärer som vill ha 25 grader och ingen fläkthastighet... Har inte hittat nån autofunktion i någon bil som fixar detta.
 
Toppen