Senaste nytt

SAS Amex elite - concierge service

johisco

Medlem
När jag går in på Amex /Conneisseur så får jag inte upp några restauranger internationellt, bara i Sverige. Skit bakom spakarna eller far de med osanning?

Har Elite och det står så här på deras hemsida

Bokning restauranger & nattklubbar (värde 6 800 kr/år)




I samarbete med Connoisseur erbjuds förtur till restauranger och nattklubbar i Norden och internationellt
 

Orren

Medlem
Känns som att förmånerna blir färre för varje år som går... Nu plockas nattklubbsbokningar bort från tjänsten.
I ständig förändring

Till dig som idag är registrerad hos Connoisseur AMEX!
AMEX gör ständigt förändringar i sitt utbud av förmåner och tjänster, vissa förmåner avslutas för att ge rum till andra. Den 10:e januari 2019 upphör samarbetet kring nattklubbsbokningar mellan AMEX och Connoisseur.
Connoisseur ger dig som AMEX kortmedlem ett förmånligt erbjudande - att från 10:e januari fortsätta nyttja den digitala tjänsten för nattklubbs- och restaurangbokningen. En tjänst som omfattar access till direktbokningar i Europas största nattklubbsnätverk och till ett av Sveriges mest kompletta restaurangbokningssystem. Som AMEX kortmedlem kommer du erbjudas en avgift om 89 kr per månad de första 6 månaderna (ordinarie pris 189 kr/månad).

Vi återkommer i början av januari med länk till erbjudandet till den nya digitala tjänsten!

Vänliga hälsningar,
American Express & Connoisseur
 

El Oso

Medlem
Connoisseur egna Red Carpet kort/tjänst = 6800 kr/år.

Men skulle aldrig betala 189kr i månaden för att ha kvar nuvarande tjänst:confused:.


Intressant att dom ”värderar” denna förmån till 6800kr/år när det enl uppgifterna i mailet kostar 189kr/mån (ord pris) för att fortsätta ha tjänsten
 

evr

Medlem
Connoisseur egna Red Carpet kort/tjänst = 6800 kr/år.

Men skulle aldrig betala 189kr i månaden för att ha kvar nuvarande tjänst:confused:.

Ok, men då far dom ju med osanning, då är det ju inte samma produkt, men men.

Jag har använt tjänsten några gånger och det har funkat klanderfritt, dom har fixat bord på fulla restauranger med månaders bokningstid, samma kväll som förfrågan, fixat bord på klubbar både i sve och EU, men som sagt det är ju kanske ingen tjänst man vill betala för, det förväntar man sej att vilken kort-concierge ska fixa.

Intressant att se framöver om man som Centurionkund nu inte kan få bordsbokningar, eller om dom löser det det själva. Dom har ju redan ”förbättrat” bort personlig relationship manager mm. Dock måste man ge dom cred för att dom satsar på Pontus och fast track på flera flygplatser.
 

flygfanten

Medlem
From 10.e januari kommer man ej åt tjänsten längre.

Till dig som idag är registrerad hos Connoisseur AMEX!
Här en kort påminnelse om att den 10:e januari upphör samarbetet kring nattklubbsbokningar mellan AMEX och Connoisseur.

Men frukta ej - för den som av någon anledning (?) vill betala för (icke-)tjänsten går det att abonnera på den till ett förmånligt (?) pris:

Som AMEX kortmedlem erbjuds du en avgift om 89 kr per månad de första 6 månaderna (ordinarie pris 189 kr/månad). Du kan utnyttja dina rabatterade 6 månader i en följd, eller välja att pausa din digitala tjänst med ett enkelt knapptryck för att starta igen när det passar dig. Du anger bara AMEX som referens när du anmäler dig.


Själv hoppas jag att Amex tillför Elite-produkten något nytt då en tjänst man använt i marknadsföringen faller bort.
 

vics

Medlem
Det verkar som att allt håller på att falla bort för AMEX-platinum, man undrar ens vad man betalar för..
De plockar bort och bort men lägger inte till något. AMEX-platinums förmåner i USA går inte ens att jämföra med Sveriges.

Nu är huvudsäljpunkterna,
  • Tillgång till Fast Track på Arlanda(1 min snabbare?) och uppgraderingar på resan.
  • Omfattande reseförsäkring, utan självrisk, för dig och din familj.(Tillhandahåller i princip alla kreditkort, AMEX är något bättre)
 
Det verkar som att allt håller på att falla bort för AMEX-platinum, man undrar ens vad man betalar för..
De plockar bort och bort men lägger inte till något. AMEX-platinums förmåner i USA går inte ens att jämföra med Sveriges.

Nu är huvudsäljpunkterna,
  • Tillgång till Fast Track på Arlanda(1 min snabbare?) och uppgraderingar på resan.
  • Omfattande reseförsäkring, utan självrisk, för dig och din familj.(Tillhandahåller i princip alla kreditkort, AMEX är något bättre)
Tänkte just nyttja denna tjänst då jag fortfarande trodde den var aktiv med hos conisoisseur fatta dem ingenting...
 
Toppen