Senaste nytt

En övernattning i närheten av Miami flygplats

Låter trevligt, men var kan jag boka för 800 SEK inkl frukost? Inte via deras egen hemsida iaf...

Jag bokade via Hotels.com.
23 juni 2014 är priset 639 SEK för standardrum utan frukost utan återbetalning.
Clubrum med hors d´oeuvres, frukost och kostnadsfri avbokning för 1050 SEK.
Kostnadsfri flygplatstransport.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

kedja

Medlem
Hej,

Någon som har "uppdaterade" tips om bra flygplatshotell i Miami?:)
Ankommer kl 17:40 lokal tid, reser med fru+dotter 2 år, så vill gärna ha snabb transfer till hotell, way past bedtime för vår lilla... ;)

Söker kombo av smidig transfer, hygglig standard, gärna med frukost å kanske tom ett behagligt poolområde...:D

Tyvärr ingen status annat än hos Radisson.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

JohnR

Medlem
Jag bodde på Intercontinental Doral Miami förra året. Frukost ingår normalt inte, men finns hyfsat utbud i närheten om man inte vill betala för hotellets frukost. Pool finnes, dock inte spektakulär på något sätt.

Min minnesbild är att det var var fräscht och att jag skulle kunna bo där igen. Det ligger inte på flygplatsen men väldigt nära
 

agehall

Medlem
Ankommer kl 17:40 lokal tid, reser med fru+dotter 2 år, så vill gärna ha snabb transfer till hotell, way past bedtime för vår lilla... ;)
Ska du ha snabb transfer är det taxi eller uber som gäller. Min erfarenhet är att man annars står där och väntar på sin shuttle och ser alla andra hotels bussar åka förbi minst en gång, oavsett vilket hotell jag ska till.
 

Lipstick

Medlem
Vi bodde på Pullman vid Miami flygplats i nov förra året. Rent och tyst rum och dito poolområde. Vi tog shuttle till flygplatsen, gick smidigt men det var dagtid och vi hade gott om tid och var i "rätt" tidszon. Annars håller jag med Agehall, vanligt att shuttles går typ 2 gånger i timmen så det är ingen höjdare att vänta på dem när man är trött och vill snabbt till hotellet.
 

STO-ARN

Medlem
Vill du bo så centralt som möjligt vid ankomst och sedan ha nära till biluthyrningscentret: Miami International Airport Hotel, mittemot checkindiskar i område "Concourse E", på våning 2. Hotellet har funnits där i ett halvsekel, men fortfarande ganska okänt. Mellanstandard på rummen, som kan fås för c:a 125 $.
 

Anders T

Ny medlem
Vill du bo så centralt som möjligt vid ankomst och sedan ha nära till biluthyrningscentret: Miami International Airport Hotel, mittemot checkindiskar i område "Concourse E", på våning 2. Hotellet har funnits där i ett halvsekel, men fortfarande ganska okänt. Mellanstandard på rummen, som kan fås för c:a 125 $.

Nu ska man kanske inte tro allt man läser men jag har sällan sett ett så totalsågat hotell på diverse omdömessiter. Så jag fegade och bokade Sheraton istället. Ligger ännu närmare biluthyrningen. Återkommer efter nyår om jag gjorde rätt...
 
Jag med familj (fru, barn på 1 och 4) landar tidig kväll (19:00) och med tanke på att vi har underhållit ungarna under flygresan för att slippa störa medpassagerare så lär vi vara utkörda.

Vilket hotell i Hilton-kedjan passar bra vid Miami flygplats med shuttle? Det får gärna lämna ut bil från Hertz eller Avis. Är HHG så frukost för två får vi även med snikbetalning.
 

Berglund

Medlem
Vilket hotell i Hilton-kedjan passar bra vid Miami flygplats med shuttle?
Välj ett hotell som ligger i närheten och unna er en Uber eller Lyft till hotellet. Jag har åkt flera gånger från MIA till hotell på Miami South Beach och en sådan resa, trots vissa köer och väntetider, kostar sällan mer än $20 USD. Då slipper man stå och vänta, ute i Miamivärmen, med en trött familj och all packning. En Uber/Lyft avgår i princip ”när ni vill” och jag tänker att det rimligtvis borde vara värt en slant?!

Annars är väl ett ganska uppenbart alternativ detta:
Hilton Miami Airport Blue Lagoon Hotel near Miami Airport
Stor pool till barnen och shuttle service till och från flygplatsen och dessutom ofta ganska rimligt prissatt för att vara Miami.

Om hotellet inte har lokal utlämning av hyrbilar, erbjuder ofta Avis/Hertz att komma och hämta dig, köra dig till hyrbilskontoret för signering och pappersarbete och sedan får du bilen och kan köra iväg. Alternativt får en av er vuxna ta hotellets shuttle tillbaka till flygplatsen och därifrån åka det lilla transfertåget till hyrbilscentret eller så tar man en mycket smidigare Uber/Lyft direkt från hotellet till hyrbilscentret.
 
Välj ett hotell som ligger i närheten och unna er en Uber eller Lyft till hotellet. Jag har åkt flera gånger från MIA till hotell på Miami South Beach och en sådan resa, trots vissa köer och väntetider, kostar sällan mer än $20 USD. Då slipper man stå och vänta, ute i Miamivärmen, med en trött familj och all packning. En Uber/Lyft avgår i princip ”när ni vill” och jag tänker att det rimligtvis borde vara värt en slant?!

Annars är väl ett ganska uppenbart alternativ detta:
Hilton Miami Airport Blue Lagoon Hotel near Miami Airport
Stor pool till barnen och shuttle service till och från flygplatsen och dessutom ofta ganska rimligt prissatt för att vara Miami.

Om hotellet inte har lokal utlämning av hyrbilar, erbjuder ofta Avis/Hertz att komma och hämta dig, köra dig till hyrbilskontoret för signering och pappersarbete och sedan får du bilen och kan köra iväg. Alternativt får en av er vuxna ta hotellets shuttle tillbaka till flygplatsen och därifrån åka det lilla transfertåget till hyrbilscentret eller så tar man en mycket smidigare Uber/Lyft direkt från hotellet till hyrbilscentret.

20$ kan det lätt vara värt, undrar dock hur det är rättsligt när båda våra barn enligt Floridas lagar ska sitta i bilbarnstol/kudde. Tror bara det är tack som har undantag från dessa regler.
 
Toppen