Senaste nytt

Hjälp en nybörjare välja bonusprogram

Delayed

Medlem
(För sakens skull, det är ju naturligtvis olagligt att arrangera skenäktenskap och jag skulle aldrig uppmana någon till att begå brott.)
Är det olagligt? Tar gärna en hänvisning till tillämpligt lagrum. ;) Och skenäktenskap förexten, hur definieras det. Äktenskap handlar väl om att två personer kan erbjuda varandra något som båda uppskattar. Om en trevlig svensk medlem här kan hjälpa dig med Amex så finns det säkert något du kan erbjuda. Finsk korv är exempelvis gott. En riktig bastukurs är något annat som de flesta svenskar behöver.:D Go for it säger jag! :p
 

palmen

Moderator
Tusen tack för ett bra svar!

Hittills har jag endast flugit med SAS. Kunde boka deras ungdomsbiljetter framtills isomras,
så har därför inte alls kollat ens mot Finnair, har trott de är väldigt dyra, men finnair flyger också direkt VAA-ARN.
Kollade prismässigt är de lite billigare än SAS.

Haha, jag vill gärna göra allt det! :D
Drömmen är väll att kunna uppgradera longhauls till business, samt det vore väldigt nice med loungeaccess..
Vi blev uppgraderade till business på ett SASflyg MXP-CPH, och fick då uppleva loungevärlden,
vore verkligen superhärligt att sitta och chilla där innan flygen! Jag jobbar alltså som fotograf så det skulle även
ge mig lite värdefull redigeringstid med snabbare WIFI och bekvämare för att jobba från datorn.

Skulle gärna skaffa ett kreditkort, men det verkar vara väldigt begränsat med dem här i Finland!
Du kanske ska satsa på att skaffa ett Priority pass, i stort sätt alla större flygplatser har en lounge där man kommer in med det (Oslo är ett undantag).

I Sverige går det att få gratis ett år genom eurocard platinum som normalt kostar från 1500SEK per år. Det kan vara något att undersöka om det finns något liknande du kan fixa i Finland, eller bara skaffa priority pass rakt av och betala för det.

Reser du med SAS från Arlanda kan du uppgradera med plusgrade för ca 500SEK per flight inom Europa och får då åka i Business med tillgång till lounge på Arlanda.

Finns även en tråd för för lounge meeting här på forumet där man kan söka gästning till loungen, om du frågar för dina resor från Arlanda är det inte helt omöjligt att någon annan här är på Arlanda samtidigt och kan ta med dig som gäst in i en lounge.
 

Treo

Medlem
Finnair Gold, som ger lounge mm (Oneworld Sapphire) når du efter 46 legs med OW-flyg, specifikt för Finnair får du också uppgraderingsvouchers.
Som sagt flyger Finnair inte direkt VAA-ARN, man dels har de betydligt fler flyg på delsträckorna och dels är Helsingfors flygplats smidig att byta på imho (och du får alltså ett extra leg ”gratis”;)). Dessutom finns alternativet att flyga till/från Bromma istf Arlanda.

Så med mest intraskandinaviska flygningar i Eco/Go skulle jag starkt överväga att byta till Finnair.
(Kreditkort finns i Finland men ”bara” för bonuspoäng 1/€.)
 

palmen

Moderator
Har de någon kampanj just nu? Har i så fall helt missat det. Du skriver även "kostar från 1500SEK". Är det inte alltid exakt 1500 SEK per år?
Vad mastercard kostar kan väl skilja?
Mig veterligen lever cool company kampanjen fortfarande om gratis mastercard platinum. Sök lite på forumet så hittar du nog länkarna.
 

Delayed

Medlem
Vad mastercard kostar kan väl skilja?
Vi måste missförstå varandra. Jag trodde vi pratade om just produkten "Eurocard Platinum" och inte om MasterCard i största allmänhet. Du skrev:

I Sverige går det att få gratis ett år genom eurocard platinum som normalt kostar från 1500SEK per år.
Det tolkade jag som att det gick att få just "Eurocard Platinum" billigare än 1500 SEK per år just nu.


Mig veterligen lever cool company kampanjen fortfarande om gratis mastercard platinum.
Hittade en del länkar men hittade inget på Cool Companys sida. En sökning där på "Eurocard" gav inga träffar. Någon som vet mer?
 
Toppen