Senaste nytt

Android-ägare: Vilka appar använder ni på resande fot?

Nu har jag också skaffat mig en android nalle. Dock ser det som jag går över till ifån 5 när denne lanseras, fattar inte alls vad man kan göra med android som inte går på iOS.
 

agehall

Medlem
Nu har jag också skaffat mig en android nalle. Dock ser det som jag går över till ifån 5 när denne lanseras, fattar inte alls vad man kan göra med android som inte går på iOS.

Det är smidigare att köra appar som kräver root. iPhone går att jailbreaka, men man vet aldrig när apple hittar något sätt att hindra det, eller iaf gör det så svårt att man blir utan root ett tag.
 
Vad är det för nslags appar som kräver root? Jag går till xda att utbilda mig lite. Capacity building är en viktig kvällsaktovitet för en androidägare.
 

TjudöBoy

Medlem
Brukar använda följande appar vid resa;

- Currency Converter/ConvertPad
- Club Carlsson/Hilton lite beroende på var man bor
- Diners Club (för lounge besök då man ej har EBG/*A Guld ännu)

Samt lite andra beroende på va man behöver veta.

En lite OT fråga, ngn som vet var hittar man info om hur man tar bort en massa "skit" appar som är installerade i Android telefonen från början?
 

nilsson

Medlem
När jag reser så blir det nog bara
- Exchange rates
- Google maps
- Priority Pass

Jag har installerat alla 4 KLM-apparna, men jag glömmer alltid bort att jag har dem.
 

agehall

Medlem
En lite OT fråga, ngn som vet var hittar man info om hur man tar bort en massa "skit" appar som är installerade i Android telefonen från början?

De är väl installerade i flash:en, så vill du få bort dem måste du flasha om telefonen. Jag gjorde det med min Desire HD och kastade ut i princip alla appar - allt finns ju i Play, så man kan ju installera om det man behöver.

Vill du lära dig mer om hur detta ska göras, så är det nog läge att läsa lite på xda-developer. Det är en hel vetenskap hur man ska göra för att flasha om telefoner.
 
Förbannat över att nallen sög upp batteriet på mindre än 6 timmar tog jag ut sim kortet och androiden kastades i resväska. Lång leve ipod+nokia. Kombinationen av allt i ett funkar inte så bra. Jag är nöjd med att ladda telefonen en gång i veckan. Kommer testa ifån 5 när den kommer men android får ännu överraska mig med batteritid.
 

nilsson

Medlem
I och med senaste OS-uppgraderingen så fick jag rysligt dålig batteritid på min gamla Nexus One. Om man då öppnade processhanteraren och dödade en av media-processerna, rensade media cachen och startade om telefonen så blev allt bra igen. Om man söker så finns det en massa magiska tips, men de är oftast modellspecifika.
 
Toppen