Senaste nytt

Värvningsbonus / kampanj - SAS American Express Elite

hampafroe

Medlem
Kanske fel forum men chansar!
Har idag SAS Premium men funderar på att byta till Amex Elite, finns det en optimal tajming mellan byten där eller spelar det ingen roll?
Tack.
 

ekf

Medlem
Kanske fel forum men chansar!
Har idag SAS Premium men funderar på att byta till Amex Elite, finns det en optimal tajming mellan byten där eller spelar det ingen roll?
Tack.
Om du menar SAS Amex Premium till SAS Amex Elite så är väl det du ska tänka på att byta efter att du spenderat årets 150kkr på ditt Premium, men i god tid innan årsskiftet, så att du hunnit få ditt Elite 1 jan

Edit: Och med minst 1 månads marginal till brytdatum för ditt EB-intjäningsår, om det är viktigt att alltid få statuspoängen på rätt sida.
 

hampafroe

Medlem
Hej,
Tack för snabba svar och sorry för otydligheten.
Har idag 84KK flypremium poäng på 1 år, sen nov -17, 97KK tot. Det var där jag undrade om det fanns en "tajming" att byta kort om det spelar roll? Har sett ngn tråd om liknande fråga men hittar den ej nu och förstod ej riktigt då den gången jag läste den. Tack!
 
Kanske fel forum men chansar!
Har idag SAS Premium men funderar på att byta till Amex Elite, finns det en optimal tajming mellan byten där eller spelar det ingen roll?
Tack.
Om du ska stiga i status så är ju tidigare på ditt kvalificeringsår desto bättre, om du kommer sjunka eller behålla befintlig status spelar timing ingen roll.
 

Berglund

Medlem
Kanske fel forum men chansar!
Har idag SAS Premium men funderar på att byta till Amex Elite, finns det en optimal tajming mellan byten där eller spelar det ingen roll?
Tack.
Ska du byta kort så gör det nu! Till och med idag, den 7 november, får du 25% extra poäng i värvningsbonus om du blir värvad till ett nytt kort.

I den här tråden kan du hitta länkar för att bli värvad:
http://www.businessclass.se/forum/threads/amexvärvning-genom-businessclass.94626/
 
Har liten fundering. Jag behöver byta ut mitt Elite (betalkort) till Kreditkort och funderar på det här med värvning för att få lite extra bonus med lite tur eller mycket tur. Så här ser det ut.

Jag har Amex Elite (eget betal) och Amex Platinum (eget kredit)
Min hustru har Amex Elite (eget kredit)

Sedan finns det extrakort men det spelar mindre roll. Helst vill jag att min hustrur värvar mig för ett nytt Elite (kredit) med förhoppning om bonus för oss båda + 25% idag och därefter så avslutar jag mitt gamla Elite (betal).

Möjligt. Är det något jag ska tänka på förutom att det kanske inte blir någon bonus?
 

palmen

Moderator
Har liten fundering. Jag behöver byta ut mitt Elite (betalkort) till Kreditkort och funderar på det här med värvning för att få lite extra bonus med lite tur eller mycket tur. Så här ser det ut.

Jag har Amex Elite (eget betal) och Amex Platinum (eget kredit)
Min hustru har Amex Elite (eget kredit)

Sedan finns det extrakort men det spelar mindre roll. Helst vill jag att min hustrur värvar mig för ett nytt Elite (kredit) med förhoppning om bonus för oss båda + 25% idag och därefter så avslutar jag mitt gamla Elite (betal).

Möjligt. Är det något jag ska tänka på förutom att det kanske inte blir någon bonus?
Det enda du behöver tänka på är att du har 6h på dig att göra värvningen om du ska ha de extra 25%.
Ta länken från hustrun så kommer ni båda troligtvis få värvningsbonusen.
 
Toppen