Senaste nytt

Swiss Business - A333 eller B773ER - Välja plats?

Janne V

Medlem
Tittar på bokning av awardresa till MIA med Swiss från ZRH.

På de dagar jag kollar finns två alternativ.
LX66 som lämnar 9.50 en A333
och
LX64 som avgår 13.05 en B773-ER

Vi är två som reser.
1. Vilka säten skulle ni rekommendera på resp plan?
2. Är det någon större skillnad på flygplanen som kan spela in på valet?


upload_2018-10-15_16-2-15.png
upload_2018-10-15_16-3-16.png
 

Blaj

Ny medlem
Flikar in här. Vad är att föredra om reser med sambo i 770-300ER. Rad 4 stol J och K eller rad 15 och mittensäterna?
 

Janne V

Medlem
Den lilla kabinen och 4 J,K är väl toppen! Enda lilla är att den som sitter till fönstret får klättra ut men är det din sambo så känns det ju lugnt.
 

Brandten

Medlem
Såvida du inte är HON eller SEN så skulle jag inte chansat på att välja tronsäte rad 4 eller 5 då du lätt blir bumpad och placerat på valfri annan plats i kabinen när dessa bokar sina biljetter.

Jag satt på 5B och var ganska nöjd med det, eftersom min stolsgranne INTE behövde springa på toaletten (och därmed över mig) hela tiden.
1) Måste du ha fönsterplats? - Så skulle jag ta 5A
2) Går du ofta på toaletten när du flyger? - Så skulle jag ta 5 D/G.
 

Senator

Moderator
Såvida du inte är HON eller SEN så skulle jag inte chansat på att välja tronsäte rad 4 eller 5 då du lätt blir bumpad och placerat på valfri annan plats i kabinen när dessa bokar sina biljetter.

Jag satt på 5B och var ganska nöjd med det, eftersom min stolsgranne INTE behövde springa på toaletten (och därmed över mig) hela tiden.
1) Måste du ha fönsterplats? - Så skulle jag ta 5A
2) Går du ofta på toaletten när du flyger? - Så skulle jag ta 5 D/G.

Det finns nog en missuppfattning här. ”Tronsäte” är ett enkelsäte som t.ex 4A, inte ett dubbelsäte som frågan här är.

De säten som är blockerade för SEN eller HON finns inte att välja för andra, ELLER så kostar de extra.

Mao, du kan inte bumpas från något du inte kan boka
 

Brandten

Medlem
Det finns nog en missuppfattning här. ”Tronsäte” är ett enkelsäte som t.ex 4A, inte ett dubbelsäte som frågan här är.

De säten som är blockerade för SEN eller HON finns inte att välja för andra, ELLER så kostar de extra.

Mao, du kan inte bumpas från något du inte kan boka

Vi har diskuterat det här förut insåg jag nu.
http://www.businessclass.se/forum/threads/stockholm-dhaka-ruttförslag.90478/

Det har väl aldrig varit problem att boka dessa säten även om det är så att det inte SKA gå att boka. Dvs Tallinn bokar och Swiss bekräftar när det skiter sig, att detta är blockade säten. :)

Av den anledningen så KAN man ju boka OCH bli bumpad, precis som jag skrev. Har man ingen aning om HON/SEN "reglerna" (vilket jag inte hade innan du lärde mig sist, tack!) så kan jag ju lika gärna ge mina rekommendationer baserat på det.
 
Toppen